فراز و فرود آرام قیمتی در بازار فولاد جهان

ورق گرم چین ارزان‌تر شد

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین با توجه به افت تقاضای خارجی ارزان‌تر شد. ولی در بازار داخلی روند صعودی حاکم است. به گزارش steel mint، آخرین قیمت ورق گرم صادراتی ۵۷۰ دلار هر تن فوب ثبت شده است. قیمت در بازار داخلی نیز تا ۳ دلار رشد داشته ۶۱۲ تا ۷۷۰ دلار در هر تن در نقاط مختلف کشور با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است. فولادسازان بزرگ چینی نیز ورق گرم صادراتی را ۵۷۵ تا ۵۸۰ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می‌کنند.

رشد قیمت ورق سی‌آی‌اس

ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر تن نسبت به قبل از تعطیلات سال نو بالا رفته است. قیمت پیشنهادی فعلی ۵۷۰ تا ۵۹۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است. پیش از این قیمت‌ها بین ۵۴۰ تا ۵۵۵ دلار بود. به گزارش steel min، البته کارخانه متینوست روسیه در قیمت‌های بالاتری ورق گرم خود را پیشنهاد می‌دهد که ۶۰۵ تا ۶۱۰ دلار در هر تن فوب شنیده شده است.

بازار قراضه ترکیه در سکوت

آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ خلوص ۲۰-۸۰ وارداتی در ترکیه ۳۷۲.۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده که نسبت به دوشنبه این هفته ثبات داشته است. به گزارش platts، بازار فعالیت چندانی ندارد. خریداران ترک سعی دارند قیمت را پایین بیاورند ولی اگر این چنین شود مجبور خواهند شد افت قیمت را به بازار میلگردشان منتقل کنند که به ضررشان خواهد بود. از این رو با توجه به رشد قیمت جزئی اخیر میلگرد، مفتول و ورق در ترکیه بعید است قراضه ارزان شود.