وی با بیان اینکه چند مشکل در این زمینه وجود دارد گفت: اول اینکه وزارت جهاد کشاورزی که متولی اصلی محصولات کشاورزی است در شورای اقتصاد یک رأی دارد که این خود یکی از ضعف‌های موجود است، دوم اینکه برآورد این شورا یک برآورد کارشناسی نیست در صورتی‌که ما می‌بینیم نرخ تمام شده گندم برای کشاورزان ما بسیار بالاتر از آن است که شورای اقتصاد در نظر گرفته است. دبیر اول «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده قیمت تمام شده گندم برای کشاورز بین ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ تومان است، یعنی اگر ۱۲۵۰ تومان باشد، با این نرخ اعلامی شورای اقتصاد کیلویی ۵۰ تومان برای کشاورز سود خواهد داشت. خب ما می‌توانیم با ۵۰ تومان سود کشاورز را در روستا نگه داریم؟ پس هزینه‌های زندگی و نگهداری ماشین‌آلات چه خواهد شد؟ یا خرید سم و کود، که از جمله ملزومات است.

محمودزاده اضافه کرد: با در نظر گرفتن تصمیم شورای اقتصاد درباره نرخ تضمینی گندم به احتمال قوی سال آینده واردکننده گندم خواهیم بود و از خودکفایی باید دست به واردات بزنیم. این ظلم بزرگی است که به بخش کشاورزی می‌شود. این نماینده مجلس با بیان اینکه مسوولان به جای کسر از کشاورز از ریخت و پاش‌های برخی سمینار‌ها و جلساتی که بی‌نتیجه است کسر کنند، بیان کرد: مسوولان نباید هرچه مشکل است بر سر کشاورز بریزند آن هم کشاورزی که ما به زور آن را در روستا نگه داشته‌ایم. وی گفت: کمیسیون کشاورزی به دنبال تغییر نرخ تضمینی خرید گندم خواهد بود و این رقم باید حداقل همچون سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته باشد. اگر این رقم افزایش پیدا نکند کشاورزان به دنبال تولید محصول دیگری خواهند رفت؛ مثلا می‌روند به دنبال کشت چغندر قند که این محصول نیاز به تأمین آب زیادی دارد و مغایر با چالش‌های کشور در زمینه مصرف آب است. دبیر اول «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:معتقدم لازمه خودکفایی در گندم توجه دولت به این بخش است نه اینکه آنقدر بی‌تفاوت باشد. اگر بنا باشد این رقم تغییر نکند پس نرخ تورم چه می‌شود، نرخ تورمی که گفته می‌شود ۱۰تا۱۵ درصد است و به نظر بنده بیش از اینهاست. با این وجود کشاورز چه کار خواهد کرد؟

محمودزاده اظهار کرد: معتقدم نرخ تمام شده گندم برای کشاورز ۱۳۰۰ تومان است با احتساب تصمیم شورای اقتصاد، کشاورز نباید هیچ نفعی از تولید گندم ببرد. همچنین سود تمامی تسهیلاتی که به کشاورز داده می‌شود بالای ۱۵ درصد است خب اگر مسوولان تسهیلات ۱۵ درصدی به کشاورز می‌دهند این کشاورز با چه درآمدی باید اقساط این تسهیلات را برگرداند بنابراین این ظلم است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته آدم حس می‌کند مسوولان شمشیر را برای کشاورزان از رو بسته‌اند.