بازار سنگ‌آهن چین در سکوت تعطیلات

آخرین قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی به چین ۵/ ۷۶ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده که افت جزئی ۷۵ سنتی را تجربه کرده است. نزدیکی تعطیلات چین تقاضا را به حداقل رسانده است. در بنادر چین هم دیگر فعالیتی در بازار سنگ‌آهن دیده نمی‌شود چرا‌که خیلی از فعالان بازار از الان بازار را ترک کرده‌اند. در بازار داخلی چین هم روزهای گذشته فعالیتی دیده نشد و بیلت در بازار داخلی آن در ۵۷۲ دلار در هر تن درب کارخانه در ثبات بود. هنوز کارشناسان نسبت به روند مثبت بازار پس از تعطیلات سال نو چین خوش‌بین هستند چون مصرف فولاد بالا می‌رود. طبق گزارش مای استیل، آخرین موجودی سنگ‌آهن بنادر چین نیز ۴/ ۱۵۲ میلیون تن ثبت شده است.

 امید بازار بیلت چین به اتمام تعطیلات

در یک هفته گذشته بازار بیلت چین در ثبات بوده چرا‌که فعالیت بازار تقریبا متوقف شده و در جو تعطیلات است. چشم‌انداز بازار برای پس از تعطیلات نیز خوش‌بینانه است. به گزارش فولاد ایران، آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵۷۲ دلار در هر تن درب کارخانه بوده که ۲ دلار افت هفتگی داشت. موجودی بازار ۱۳ درصد رشد داشته و ۸۶۹ هزار تن شنیده می‌شود. تقریبا هیچ معامله‌ای نهایی نشده و تجار نیز ۵۸۶ دلار در هر تن درب انبار پیشنهاد می‌دهند.بنا‌بر این گزارش کارخانه‌ها درخواست‌های جدید را قبول نمی‌کنند، چرا‌که کارمندانشان اغلب برای تعطیلات رفته‌اند و فعلا خدمات حمل‌ونقل‌ نیز ارائه نمی‌شود.

نگاهی به بازار ورق چین

در این بین در بازار ورق گرم صادراتی چین هفته گذشته اغلب عرضه‌کننده‌ها دست از پیشنهاد قیمت برداشتند. برخی دیگر قیمت را ۱۰ دلار بالا برده و به ۵۹۵ تا ۶۰۵ دلار در هر تن فوب رساندند. تقریبا همه اطمینان دارند اواخر فوریه و ماه مارس تقاضا و قیمت‌ها در چین بالا می‌روند.