به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بورس کالا، سید حمید میرمعینی با اشاره به کلیدی بودن شعار امسال درخصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مهم‌ترین نقش در حمایت از کالای ایرانی را دولت باید عهده‌دار شود و این مساله در تمامی جوانب آن از حمایت و فرهنگ‌سازی تا تدوین برنامه‌های لازم بر عهده دولت است. وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها درخصوص حمایت از کالای ایرانی باید قابل اجرا باشد، افزود: نقش دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ متولی سازمان‌های اقتصادی در کشور نقشی کاملا کلیدی و تاثیرگذار است که امیدواریم در این زمینه به درستی ایفای نقش کند. کارشناس بازار بورس تصریح کرد: بازار بورس و کالا برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های مالی باید چارت محکم و روند قانونی خود را برای عرضه محصولات مختلف در این بازار حفظ کنند ولی در جاهایی لازم است سختگیری‌ها کمتر شود و پذیرش شرکت‌ها در بورس و اوراق بهادار قدری تسهیل شود تا بتواند در حمایت از تولید داخلی موثر باشد. میرمعینی بیان کرد: این تنها بورس اوراق بهادار نیست که باید به وظیفه خود در تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس عمل کند بلکه نهادهای موازی مانند دولت، نهادهای مالیاتی و حسابرسی نیز باید در حل این مشکل بکوشند.

بورس کالا بستری برای کشف مناسب قیمت کالاهای ایرانی

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بورس کالا محلی برای قیمت‌گذاری مناسب کالای ایرانی است و این بورس از زمان آغاز فعالیت خود تاثیر بسیار خوبی بر شفافیت قیمت کالاهای داخلی در کشور گذاشته و اذهان مخاطبان را به درجه‌ای از امنیت لازم در این خصوص رسانده است. وی اضافه کرد: طیف‌های مختلفی از محصولات داخلی در بورس عرضه می‌شود و تقویت این بازار می‌تواند نه تنها در تحقق شعار سال بلکه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد. این کارشناس بازار بورس تاکید کرد: تحکیم بازار بورس و در کل بازار سرمایه باعث تقویت تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش فرصت شغلی و حل معضل بیکاری در جامعه می‌شود که در نهایت منجر به پایداری اقتصادی در کشور خواهد شد.

تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه

میرمعینی گفت: تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد ابزارهای تامین مالی یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند بنگاه‌های اقتصادی را در پیشبرد اهداف اقتصادی یاری کند که در نهایت منجر به رشد و حرکت رو به جلوی تولیدات داخلی خواهد شد. کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: سیستم پاسخگویی و مطالبه‌گری که از طریق سرمایه‌گذارها انجام می‌گیرد و همچنین شفافیت مالی که از این طریق در بازار سرمایه وجود دارد می‌تواند به نحوی پایش محیطی و بیرونی لازم را برای بنگاه‌های اقتصادی انجام دهد که باعث افزایش کارآیی این بنگاه‌ها خواهد شد.