بازار چین در چه حال است

اوایل هفته گذشته قیمت میلگرد در چین صعودی بود ولی اواخر هفته افت ارزش یوآن قیمت را نزولی کرد. به گزارش فولاد ایران، میلگرد صادراتی چین در حال حاضر ۵۵۰ دلار درهر تن فوب است که ۸ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل ارزان تر شده است. مفتول صادراتی چین نیز در ۵۸۲ دلار درهر تن فوب در ثبات است.قیمت ورق گرم در چین در ثبات نسبی است و روزهای گذشته افت جزئی داشته است. به گزارش فولاد ایران، قیمت ورق در بازار داخلی با نوسان بازارهای فیوچرز بهبود یافت و قیمت‌های صادراتی را در ثبات نگه داشت. قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی در حال حاضر ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار درهر تن فوب است در حالی که یک هفته قبل ۵۹۵ تا ۶۰۰ دلار بود. در بازار داخلی چین نیز ورق گرم بین ۶۲۶ تا ۶۴۱ دلار در هر تن درب کارخانه است.

کاهش صادرات میلگرد ترکیه

آمار حاکی از آن است که ترکیه در ماه مه‌‌سال جاری ۳۶۸ هزار تن میلگرد صادر کرده که ۲۰ درصد افت سالانه داشته و ۱۸ درصد نسبت به یک ماه قبل آن نیز پایین آمده است.در این بین میزان صادرات میلگرد ترکیه به آمریکا ۵۴۰۰ تن ثبت شده که با توجه به تعرفه‌های وارداتی آمریکا نسبت به ۷۶۰۰ تن ماه مشابه سال گذشته افت داشته است. دیگر مقاصد اصلی صادراتی میلگرد ترکیه کشورهای یمن، عراق و مالزی بوده‌اند.

اعتصاب اتحادیه کارگری در آرژانتین و تاثیر آن بر صنعت فولاد

از ۲۵ ژوئن اتحادیه کارگری در آرژانتین اعلام اعتصاب کرده و این امر موجب اختلال و توقف حمل کالا در این کشور شده است. دولت آرژانتین برآورد کرده که این اعتصاب بیش از یک میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب برساند. ولی با این حال فعالیت صنعت فولاد این کشور و خطوط تولید آن تحت تاثیر اعتصاب قرار نگرفته است. تنها برخی از تجار با مشکل تحویل کالا روبه‌رو‌ شدند که آن هم رفع شده است.

افزایش واردات قراضه به حوزه یورو

آمار نشان می‌دهد سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا ۱۴/ ۳ میلیون تن قراضه وارد کرده که رشد ۳/ ۱۴ درصدی در مقایسه با یک سال قبل آن داشت. سوئیس، روسیه، نروژ و آمریکا به ترتیب عرضه‌کننده‌های اصلی قراضه به حوزه یورو بودند.البته میزان واردات قراضه از روسیه ۲۴ درصد افت داشته حدود ۵۳۹ هزار تن ثبت شد ولی واردات از سوئیس، نروژ و آمریکا به ترتیب رشد سالانه ۹/ ۱۵ درصد، ۷/ ۶ درصد و ۹/ ۸۵ درصدی داشته است.