البته هنوز شواهد رشد نرخ و تقویت بازار توانمندی بیشتری از داده‌های منفی در همین بازارها دارند. بازار قراضه با آرامش نسبی همراه است، ولی در بازار ترکیه شاهد ضعف جدی تقاضا هستیم. در بازار شمش شاهد ثبات قیمتی بودیم گویی تقاضای چندانی برای تحریک این بازار مشاهده نمی‌شود. البته بازار میلگرد ولی میل به رشد قیمت داشت و همچون هفته گذشته جرقه‌های رشد نرخ مهمی از سوی بازار چین به ثبت رسید که می‌تواند داده مثبتی برای حمایت از بازار جهانی این کالا باشد. در بازار ورق شاهد رشد قیمت‌ها بودیم، ولی تقاضای چندانی در این بازار به ثبت نرسید، اما جریان افزایشی نرخ را می‌توان مهم‌ترین خبر این حوزه به شمار آورد. این اتفاق در بازارهای چین و CIS تجربه شد، ولی در بازار آمریکا شاهد افت قیمت‌ها بودیم. در نهایت بازار سنگ‌آهن با محوریت چین به کمک داده‌های مثبت قیمتی در بازار فولاد این شرکت وضعیت بهتری از سایر بازارهای مشابه داشته و شاهد جرقه‌های رشد قیمتی جدیدی هستیم. این موارد در گزارش مرکز خدمات فولاد ایران به تفصیل ذکر شده است.

  سنگ‌آهن

سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین از ۴۵/ ۶۶ دلار هفته قبل به حدود ۶۹‌دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر چین بهبود یافت. چشم‌انداز آینده نزدیک بازار مثبت و خوش‌بینانه است، چرا‌که پایه‌های بازار فولاد چین محکم است و به‌رغم درگیری‌های تجاری با آمریکا نوسانات بازار سنگ‌آهن محدود خواهد بود، چون بازار محصولات فولادی چین وضعیت باثباتی دارد.در بازار سنگ‌آهن صادراتی ایران قیمت‌ها صعودی بود. آخرین قیمت متوسط سنگ‌آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد هفته گذشته ۴ دلار رشد داشته به ۷/ ۳۵ دلار در هر تن فوب رسید. سنگ‌آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز همین حدود رشد داشته ۳/ ۳۱ دلار در هر تن فوب شد.

  قراضه

ابهامات موجود در مورد آینده نرخ ارز در ترکیه و رکود تقاضای محصولات فولادی در این کشور موجب شده قیمت قراضه وارداتی افت شدیدی داشته باشد. آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ آمریکا ۳۲۰ دلار در هر تن سی اف آر شد که نسبت به هفته قبل تا ۷ دلار افت داشته است. با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ترکیه، بازار قراضه ماه‌های آینده شرایط مطلوبی در این کشور نخواهد داشت.در ژاپن برنده مزایده ماهانه قراضه صادراتی ۵ دلار بالاتر از ماه قبل و معادل ۳۲۲ دلار در هر تن فوب بود.سه هفته متوالی است که هیوندا استیل کره جنوبی درخواست خریدی برای معامله قراضه ژاپن نمی‌دهد، چرا‌که موجودی کافی در انبارها دارد و تعداد قراردادهای فعال آن زیاد است. کره قراضه سنگین کلاس یک آمریکا را در ۳۴۹ دلار در هر تن سی اف آر خریداری کرده است.

  بیلت

قیمت بیلت وارداتی در بازار جنوب شرق آسیا در ثبات بود، چرا‌که فصل باران‌های موسمی است و بیلت و مقاطع تقاضای چندانی ندارد. متوسط قیمت ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد و بازار فعالیتی نداشت.بازار بیلت سی‌آی‌اس نیز ساکت و جو آن منفی بود. قیمت تا ۵ دلار افت داشته ۴۹۵ دلار در هر تن فوب شد. در بازارهای مصرف‌کننده وضعیت مطلوبی دیده نمی‌شود از جمله در ترکیه که افت ارزش لیر خریداران را عقب نشاند. بازار فولاد ترکیه در سکوت بود و قیمت رایج بازار ۴۹۰ دلار در هر تن فوب ثبت شد. در مصر هم بیلت سی‌آی‌اس در ۵۰۰ دلار هر تن فوب شنیده شد.قیمت بیلت در بازار داخلی چین از ۵۵۶ دلار به ۵۷۴ دلار در هر تن درب کارخانه افزایش یافت. بیلت صادراتی چین نیز در ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار در هر تن فوب ثبات داشت.

  مقاطع

میلگرد صادراتی ترکیه ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلار در هر تن فوب بود و در بازار داخلی قیمت ۵۴۵ تا ۵۵۵ دلار در هر تن درب کارخانه شنیده شد. با توجه به افت شدید ارزش لیر باید منتظر رکود بیشتر بازار بود.میلگرد در بازار داخلی چین بالا رفته که به دلیل خبر برنامه کاهش تولید است و بر بازار صادرات نیز اثر گذاشته است. قیمت میلگرد صادراتی ۵۵۷ دلار در هر تن فوب بود و قیمت بازار داخلی نیز در نقاط مختلف بین ۶۰۰ تا ۶۱۷ دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شد.رکود بازار بیلت و افت قیمت قراضه در ترکیه بر بازار مقاطع سی‌آی‌اس نیز اثر گذاشت. میلگرد صادراتی ۵۳۵ دلار در هر تن فوب ثبت شد. در بازار داخلی شمال اروپا میلگرد ۵/ ۲ یورو رشد داشته و ۵۵۴ یورو در هر تن درب کارخانه شد.

  ورق

در هفته‌ای که گذشت با اینکه تقاضای ورق گرم سی‌آی‌اس در بازارهای جهانی کم بود ولی قیمت پیشنهادی صادراتی ۵ تا ۱۰ دلار بالا رفته ۵۶۵ تا ۵۷۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه شد.قیمت ورق گرم صادراتی چین به‌رغم رشد بازار داخلی در ثبات ماند و بین ۵۷۵ تا ۵۸۵ دلار در هر تن فوب شد. در بازار داخلی چین قیمت ورق گرم ۱۰ دلار هر تن رشد داشته ۶۱۹ تا ۶۳۱ دلار در هر درب کارخانه معامله شد.قیمت ورق گرم در آمریکا حدود ۸ دلار افت داشته ۹۰۲ دلار در هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم نسبتا ثبات داشته و ۵۶۶ یورو در هر تن درب کارخانه بود.ورق گرم صادراتی ترکیه ۶۲۰ دلار در هر تن فوب بود و در تناژ بالا امکان ۵ تا ۱۰ دلار تخفیف وجود دارد.