ثبات بازار قراضه در جنوب شرق آسیا: قیمت قراضه وارداتی کانتینری در بازار جنوب شرق آسیا در ثبات است و آخرین قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ آمریکا ۳۲۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر تایوان شنیده شده است. ظاهرا آمریکایی‌ها قیمت را فعلا ثابت نگه داشته‌اند و منتظر روشن‌تر شدن وضعیت بازار ترکیه‌اند.

به گزارش platts، خریداران قراضه در ترکیه به بازار بازگشته‌اند و به دنبال تکمیل موجودی انبارها بوده ولی جو بازار هنوز منفی است.

کاهش قیمت قراضه در ژاپن: کارخانه توکیو استیل ژاپن قیمت خرید قراضه از بازار داخلی را ۵ دلار در هر تن پایین آورده و قراضه سنگین کلاس ۲ به ۳۳۸ دلار در هر تن رسیده است. از طرفی کارخانه هیوندایی استیل کره‌جنوبی روش خرید قراضه از ژاپن را تغییر داده و به جای اعلام قیمت درخواستی به مذاکره جداگانه می‌پردازد و اخیرا ۲۰ هزار تن از بازار نقدی خریداری کرده است. به گزارش steelmint البته به نظر می‌رسد کره‌جنوبی تمایل ندارد قراضه سنگین کلاس۲ ژاپن را در قیمت فعلی ۳۲۰ دلار در هر تن فوب خریداری کند.

صادرات بیلت روسیه رو به افزایش: در شش ماه نخست سال جاری میلادی روسیه ۱۷/ ۸ میلیون تن بیلت صادر کرده که ۶۳/ ۱۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. کاهش تولید چین و تاثیر آن بر عرضه جهانی بیلت علت اصلی افزایش صادرات سی‌آی‌اس است چرا که مشتریان چینی به دنبال بازار جایگزین، خرید بیشتری از سی‌آی‌اس انجام دادند.

به گزارش steelmint در نیمه نخست سال تایوان بزرگ‌ترین‌ خریدار بیلت روسیه بوده و حدود ۲۳ درصد بیلت صادراتی روسیه به تایوان رفت. قیمت فعلی بیلت صادراتی اوکراین ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار در هر تن فوب و در ترکیه قیمت وارداتی ۴۸۵ تا ۵۰۰ دلار در هر تن سی‌اند‌اف است.

محدودیت فعالیت بازار بیلت در حوزه جی‌سی‌سی: فعالیت بازار بیلت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس (‌جی‌سی‌سی) همچنان تحت فشار است چرا‌که قیمت میلگرد پایین بوده و تقاضای بیلت هم کم است. پایین‌ترین قیمت‌های پیشنهادی از ایران است ولی مشتریان منطقه در کل محتاط‌تر برخورد می‌کنند. به گزارش metal expert، با توجه به وضعیت فعلی بازار میلگرد قیمت ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر (۴۷۰ دلار در هر تن فوب) ایران هم فعلا در بازار امارات فعال نیست و خریداران به دنبال ۴۷۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر هستند که ظاهرا غیر‌ممکن است. البته برخی معتقدند به‌زودی می‌توانند از ایران در این قیمت خرید کنند. در بازار داخلی امارات نیز بیلت ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار در هر تن درب کارخانه است ولی اخیرا معامله‌ای نهایی نشده است.