عرضه‌کننده‌های بیلت سی‌آی‌اس به دنبال خریدار در جنوب شرق آسیا

با توجه به اینکه تقاضای بیلت در آسیا بهتر است و قیمت‌های مطلوب‌تری در این بازار وجود دارد، عرضه‌کننده‌های سی‌آی‌اس بازار جنوب شرق آسیا را به بازار منطقه منا ترجیح می‌دهند. قیمت فعلی بیلت حمل نوامبر سی‌آی‌اس ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار در هر تن فوب است. اخیرا فیلیپین از سی‌آی‌اس بیلت را در ۵۱۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرده که اوایل اکتبر ۳ دلار بالاتر بود. درخواست‌های فعلی به ۵۱۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر نزدیک‌تر است. تایلند هم بیلت اوکراین را در ۵۰۳ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرده است.در کل در بازار جنوب شرق آسیا قیمت مورد نظر خریداران بیلت ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است که معادل ۴۶۰ دلار در هر تن فوب است. در منطقه منا خریدار زیادی در بازار دیده نمی‌شود. یک محموله ۵۰ هزار تنی بیلت اوکراین ۴۸۶ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معادل ۴۶۳ تا ۴۶۴ دلار در هر تن فوب شنیده شده است. تقاضا در منطقه مدیترانه به ویژه مصر و ترکیه کم است و خریداران به دنبال ۱۰ دلار تخفیف بیشترند.

 ثبات بازار میلگرد در چین

قیمت میلگرد در بازار صادرات چین در ثبات است در حالی که در بازار داخلی قیمت‌ها پس از تعطیلات هفته اول اکتبر بالا رفته است. قیمت فعلی میلگرد صادراتی ۵۶۹ تا ۵۷۰ دلار در هر تن فوب است که مشابه یک هفته قبل است.قیمت در بازار داخلی میلگرد نیز بین ۶۲۶ تا ۶۶۱ دلار در هر تن درب کارخانه است البته محدودیت‌های تولید زمستانی در ۲۸ شهر شمالی چین ممکن است بر قیمت‌های بازار داخلی اثر منفی بگذارد.

 افزایش صادرات فولاد چین

صادرات محصولات فولادی چین در ماه سپتامبر روند نزولی دو ماه گذشته خود را پشت سر گذاشت و آمار از رشد ماهانه و سالانه خبر داد. در این ماه چین ۹۵/ ۵ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرد که ۸/ ۱۵ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۱۷ رشد داشت و همچنین ۲/ ۱ درصد نسبت به آگوست سال جاری بهبود داشت. میزان صادرات سپتامبر چندان نسبت به ماه قبل رشد نداشت ولی رشد سالانه آن به این دلیل بود که سال گذشته رشد قیمت‌های چین صادرات آن را در سپتامبر به شدت پایین آورده بود.چین در ۹ ماه گذشته میلادی ۰۸/ ۵۳ میلیون تن محصولات فولاد صادر کرده که ۷/ ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ افت کرده است.