به گزارش روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع، واحد فولادسازی این شرکت با تولید بیش از ۴۱۰ هزار تن انواع شمش فولادی، رکورد تولید ۶ماهه خود را از ابتدای راه‌اندازی تا‌کنون به ثبت رساند. همچنین در واحد احیای مستقیم نیز طی این مدت، بالغ بر ۴۵۳ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این میزان یک درصد فراتر از برنامه‌ تولید (۸۵۰ هزار تن) بوده است.

همزمان با افزایش‌های کمی در واحدهای تولیدی و فروش، مصارف مواد اولیه استراتژیک و انرژی نیز در مقایسه با استانداردهای فولادسازی به حداقل رسیده به‌طوری که میزان مصرف نسوز ۷ درصد و مصرف الکترود گرافیتی در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.  اجرای اثربخش توقفات برنامه‌ریزی‌شده از دیگر اتفاقات مثبت در ۶ماه اول سال ۱۳۹۷ در شرکت آهن و فولاد ارفع به شمار می‌رود که منجر به کاهش به ترتیب ۷۵ و ۱۶ درصدی توقفات اضطراری در واحد احیای مستقیم و فولادسازی شده و زمینه افزایش تولید از طریق افزایش زمان مفید در دسترس را فراهم کرده است.

به‌موازات رشد کمی و کیفی محصولات، واحد بازاریابی و فروش نیز بالغ بر ۴۱۳ هزار تن انواع شمش تولیدشده را به فروش رسانده که از نظر مقدار، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵/ ۹ درصد افزایش داشته است و در این زمینه موفق شد ۹۷ درصد پیش‌بینی بودجه خود را بر مبنای فروش سالانه ۸۵۰ هزار تن، محقق و با توجه به شرایط صادرات در سه ماه اول سال، ۱۲۵ هزار تن شمش صادر کند همچنین اولین عرضه محصول شرکت در بورس کالا، در شهریورماه انجام شد.   در پی احداث و راه‌اندازی یک واحد تصفیه‌خانه، مصرف آب در واحد فولادسازی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است که از این لحاظ، میزان مصرف آب به ازای تولید هر تن شمش فولادی در مقایسه با دیگر فولادسازی‌های کشور و حتی استانداردهای موجود بسیار کمتر است.  همچنین در خردادماه سال جاری تولید گاز آرگون مایع با خلوص موردنظر در واحد گازهای صنعتی با موفقیت انجام شد که علاوه بر تامین نیاز عملیات فولادسازی، مازاد آن نیز از طریق واحد بازرگانی به فروش خواهد رسید.  شرکت آهن و فولاد ارفع دارای دو واحد اصلی احیای مستقیم و فولادسازی، هر یک با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن است. در پایان سال ۱۳۹۶ تولید آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم بیش از ۶ درصد فراتر از ظرفیت نامی و به میزان بالغ بر ۸۵۰ هزار تن محقق شد و برای چهارمین سال از ظرفیت اسمی خود عبور کرد. این در حالی بود که در این سال تعمیرات اساسی سالانه به مدت ۱۳ روز نیز در دستور کار قرار داشت که با موفقیت اجرایی شد. واحد فولادسازی شرکت آهن و فولاد ارفع نیز در سال ۱۳۹۶ با تولید بیش از ۸۰۱ هزار تن انواع شمش فولادی برای نخستین بار پس از راه‌اندازی به ظرفیت اسمی خود دست‌یافت.