به گزارش فولاد ایران، دولت محلی در استان تانگشان در اطلاعیه‌ای از صنایع محلی خواسته آلودگی هوا را کاهش دهند. به این ترتیب از ۹ تا ۳۱ دسامبر کارخانه‌های فولادسازی این منطقه بسته به میزان آلایندگی باید ۳۰ تا ۱۰۰ درصد از سینترینگ خود را کاهش دهند. حمل کالا از بنادر به کارخانه‌ها نیز محدود خواهد شد. با توجه به اینکه محدودیت تولید، مربوط به سینترینگ است نه کوره‌های قوس الکتریکی؛ تاثیر‌گذاری آن روشن نیست. بازار فولاد چین نیز وضعیت ایده‌آلی ندارد و بیلت در بازار داخلی اخیرا حدود ۴۷۸ دلار شده و نسبت به جمعه ۴ دلار افت داشته است. برخی معتقدند روند صعودی قیمت کک به رشد بازار سنگ‌آهن خلوص بالا کمک می‌کند ولی شاید این امر به سرعت رخ ندهد.

  سکوت بازار قراضه در ترکیه

کاهش خرید‌ها قیمت قراضه وارداتی را در ترکیه کاهش داد. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ خلوص ۲۰-۸۰ کمتر از یک دلار افت داشته و ۲۵/ ۳۰۶ دلار در هر تن سی‌اف‌آر شده است. قراضه سنگین ۲۰-۸۰ اروپا را می‌توان در ۳۰۰ تا ۳۰۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر فروخت ولی فعلا خریداران در ترکیه بالاتر از ۲۹۰ تا ۲۹۵ دلار درخواست خرید نمی‌دهند. فعلا بازار فعالیت زیادی ندارد و حتی درخواست‌های خرید نیز ناچیز است.

  بازار قراضه ژاپن در سرازیری

با توجه به کاهش قیمت قراضه در آخرین مزایده صادراتی این کشور، کارخانه توکیو استیل ژاپن قیمت خرید قراضه از بازار داخلی را در برخی نقاط تا ۴ دلار دیگر کاهش داد.  به این ترتیب قیمت خرید قراضه سنگین کلاس ۲ در نقاط مختلف این کشور بین ۲۴۷ تا ۲۷۸ دلار در هر تن می‌باشد. قیمت فعلی قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن نیز ۲۶۴ دلار در هر تن فوب است در حالی که اواخر نوامبر ۲۸۴ دلار در هر تن فوب بود.

  بائو استیل قیمت انواع ورق خود را کاهش داد

کارخانه بائو استیل چین که بزرگ‌ترین فولادساز این کشور است قیمت محصولات ورق تحویل ژانویه خود را اعلام کرده و قیمت‌ها را ۲۸ تا ۴۳ دلار در هر تن کاهش داده است. به این ترتیب ورق گرم این عرضه‌کننده در بازار داخلی ۶۷۵ دلار در هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. بائو استیل قیمت‌های تحویل دسامبر را ماه گذشته تا ۲۸ دلار کاهش داده بود.

 قیمت ورق سرد تحویل ژانویه نیز ۲۸ دلار افت داشته ۷۸۰ دلار در هر تن شده است. از طرفی ورق گالوانیزه تا ۴۳ دلار ارزان‌تر شده است. قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین طی یک ماه گذشته افت چشمگیر داشته از ۵۹۱ دلار در هر تن اوایل نوامبر به ۴۷۰ دلار در هر تن در اوایل ماه دسامبر رسید که به دلیل نوسان بازارهای فیوچرز و عدم توازن عرضه و تقاضاست.

  بازار ورق سی‌آی‌اس در سکوت

نزدیکی تعطیلات کریسمس موجب شده بازار ورق سی‌آی‌اس بی‌حرکت بماند. البته کارخانه‌ها محموله‌های تحویل دسامبر را پیش از این فروخته‌اند. قیمت فعلی ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس ۴۶۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است. البته قیمت نسبت به یک ماه قبل تا ۳۵ دلار افت داشته است. همچنین کارخانه‌ها در تلاشند قیمت‌ها را برای حمل ژانویه بالا ببرند.قیمت فعلی ورق سرد صادراتی سی‌آی‌اس نیز ۵۷۲ دلار در هر تن فوب و در ثبات است.

  افت قیمت اسلب در جنوب شرق آسیا

بازار اسلب وارداتی در جنوب شرق و شرق آسیا یک هفته اخیر نزولی بوده که به دلیل رکود بازار، کمبود تقاضا و پیشنهاد قیمت‌های ارزان‌تر بود. نوسان بازار ورق گرم چین نیز باعث شده برخی خریداران فعلا عقب‌نشینی کنند.  آخرین قیمت اسلب وارداتی در این منطقه ۴۴۵ تا ۴۵۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بوده که ۱۵ دلار در هر تن افت قیمت هفتگی داشته است. اندونزی اخیرا از سی‌آی‌اس در ۴۴۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خرید داشته است.