۱. شرکت RNC Minerals

این شرکت با میزان سود ۷۱/ ۲۰۵ درصد تا نیمه دسامبر ۲۰۱۸ و قیمت سهام ۵۴/ ۰ دلار کانادا بهترین وضعیت را در بین تولیدکنندگان نیکل داشته است. شرکت RNC Minerals در سال ۲۰۰۶ به جمع تولیدکنندگان نیکل پیوست، عمده فعالیت‌های شرکت به رسوبات معدنی نیکل و کبالت در کبک کانادا مربوط می‌شود. از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، شرکت ۹۰ هزار متر از منطقه معدنی تحت اختیار خود را مورد اکتشافات و حفاری قرار داده است. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد مطالعات امکان‌سنجی جدیدی را در این مورد آغاز کند.درحالی‌که این شرکت در میانه سال ۲۰۱۸ دوران نسبتا عادی اما با ثباتی را طی می‌کرد، از ماه سپتامبر به بعد هنگامی که اکتشافات طلا در معادن Beta Hunt نیز در دستور کار آن قرار گرفت، سهام شرکت روندهای مثبت‌تری را به‌خود دید و به‌صورت پیوسته افزایش یافت؛ به‌نحوی که تا میانه دسامبر توانست رکورد ۱۵/ ۱ دلار برای هر سهم را برای خود ثبت کند.

 ۲. شرکت Talon Metals

سود شرکت در معیار سال به روز، بیش از ۹۱/ ۹۰ درصد و ارزش سهام آن تا روز ۱۵ دسامبر ۱۰۵/ ۰ دلار کانادا برای هر سهم بوده است. استراتژی کلی شرکت، تولید نیکل درجه یک برای کاربرد در بخش بازار باتری‌های خودروهای الکتریکی به‌شمار می‌رود. دارایی اصلی این شرکت در پروژه Tamarack در مینه‌سوتا است، به‌نحوی که میزان اکتشافات شرکت در حوزه این معدن بیش از ۳۱ هزار هکتار بود.

۳. شرکت FPX Nickel

میزان سود این شرکت از ابتدای سال جاری تا روز ۱۵ دسامبر، نسبت به دوره مشابه از سال گذشته ۹۷/ ۱۵ درصد و قیمت سهام آن ۱۱/ ۰ دلار کانادا بوده است. شرکت FPX Nickel بیشتر بر طرح‌های توسعه پروژه Decar nickel خود در بریتیش کلمبیا تمرکز کرد. البته این پروژه تنها پروژه فعال شرکت نبوده و FPX طرح‌های بسیاری را در دستور کار خود قرار داده است که برخی از آنان عبارتند از: Orca، Wale و Mich در قلمرو یوکان (Yukon).