به گزارش «ایرنا» جداول آماری گمرک ایران نشان می‌دهد، ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در مدت مورد بررسی سهم ۲/ ۹ درصدی از کل ارزش صادرات غیرنفتی را از آن خود کرد. همچنین در این مدت، ارزش صادرات غیرنفتی به رقم ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۹‌ماه سال گذشته رشد ۴/ ۵ درصدی را نشان می‌دهد. مجموع صادرات وزنی ۹ ماه امسال، ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود و نسبت به مدت مشابه پارسال (۸۸ میلیون و ۷۱۹ هزار تن)، افت ۲ درصدی داشت.

  محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد

براساس آمار گمرک ایران، در ۹ ماه امسال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج صادر شد که از نظر ارزشی سهم ۷/ ۳ درصدی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص داد. میزان صادرات محصولات نیمه‌تمام این اقلام نسبت به ۹ ماهه پارسال رشد ۳۹ درصدی داشت.

  سهم ۷/ ۱ درصدی سنگ‌آهن از ارزش صادرات

بررسی آمار ۹ ماهه نشان می‌دهد که در ۹ ماه امسال ارزش صادرات سنگ‌آهن و کنسانتره‌های آن ۵۷۸ میلیون دلار بود که ۷/ ۱ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی در این دوره را به خود اختصاص داد.ارزش صادرات سنگ‌آهن و کنسانتره‌های آن در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۲۹ درصدی دارد.

  ارزش ۶۵۲ میلیون دلاری صادرات گچ، آهک و سیمان

آمارهای گمرک در این مدت نشان می‌دهد، در زمینه صادرات نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، آهک و سیمان ۶۵۲ میلیون دلار جذب ارز صورت گرفت که سهم ۲ درصدی از کل ارزش صادرات ۹ ماه امسال را به خود اختصاص دادند. ارزش صادرات اقلام یاد شده در دوره این گزارش نسبت به ۹ ماهه ۹۶ (‌منتهی به آذر) رشد چهار درصدی دارد.بر‌اساس این گزارش، مجموع صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در مدت ۹ ماهه امسال بیش از ۷ میلیارد و ۱/ ۲۸۸ میلیون دلار ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی دارد. همچنین میزان وزنی صادرات معدن و صنایع معدنی در مدت این گزارش افزون بر ۴۴ میلیون و ۵/ ۷۲۱ هزار تن است که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در این دوره بیش از ۲۲ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و از نظر وزنی هم سهم ۵۱ درصد از کل را داشت.