به گزارش «نیپنا» به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک‌نیوز یوروپ، سابک به تازگی اعلام کرد که تولید پلی اتیلن سبک در مجتمع ویلتون این شرکت، واقع در بریتانیا، به دلیل شرایط پیش‌بینی نشده متوقف شده است.

این مجتمع یکی از چهار واحد واقع شده در منطقه تیساید در نزدیکی شهر ردکار انگلستان است که میزبان مرکز ویلتون، دفاتر مرکزی سابک در بریتانیا است.

سابک عنوان کرد: فورس ماژور اعلام شده در بیانیه به این معنی است که توقف تولید یادشده خارج از کنترل شرکت و کاملا پیش‌بینی نشده بود.  غول پتروشیمی عربستان در حال کار برای رفع مشکلات فنی منجر به تعطیلی این مجتمع است. در حال حاضر جزئیات بیشتری در دست نیست.

مجتمع ویلتون که نخستین بار در سال ۱۹۴۹ میلادی راه‌اندازی شد؛ دربردارنده گروهی از فرآیندهای مهم و کلیدی است و میزبان دومین کراکر بزرگ قاره سبز به شمار می‌رود. این واحد کراکر، موسوم به الفین ۶، در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی، تاسیسات یادشده تحت یک رشته عملیات ارتقا و نوسازی گسترده قرار گرفت تا بتواند از خوراک گاز شیل ارسال شده از ایالات متحده بهره گیرد.

این تاسیسات در حال حاضر از ظرفیت تولیدی معادل ۷۱۰ هزار تن اتیلن در سال برخوردار است و از انواع خوراک شامل نفتا، پروپیلن و بوتان استفاده می‌کند. محصولات آن نیز اتیلن، پروپیلن و بوتادین هستند.