به گفته وی، البته در یک نگاه تطبیقی متوجه می‌شویم به‌رغم این روند مثبت، تامین سرمایه‌ها کماکان با جایگاه مناسب خود فاصله دارند. تامین سرمایه‌ها بخشی از بازار سرمایه هستند و با توجه به روند رو به رشد بازار سرمایه در مسیر رشد و تحول خود قرار گرفته‌اند و امیدواریم با تلاش شرکت‌های تامین سرمایه، کمک مسوولان و نهادهای نظارتی هرچه زود‌تر به جایگاه مقبول خود در بازار سرمایه و اقتصاد کشور دست پیدا کنند.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که نقش ابزارهای مالی نوین را در توسعه اقتصادی کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ابزارهای نوین مالی همگی نقش مثبتی در بازار ایفا می‌کنند، اما این ابزارها کارکردهای متفاوتی دارند و هر یک خدمات متنوعی را به سرمایه گذاران و فعالان صنعت ارائه می‌دهند. به‌طور کلی ابزارهای مالی در اقتصاد به افزایش عمق بازارها کمک می‌کنند و می‌توانند به بسیاری از دغدغه‌های فعالان اقتصادی درخصوص ریسک‌های سرمایه‌گذاری پایان دهند.

به گزارش «کالا خبر» میری درخصوص راه‌اندازی صندوق‌های کالایی در بورس کالای ایران گفت: صندوق‌های کالایی از دیگر ابزارهای مالی مستثناء نیستند و نقش بسزایی در عمق بخشی به بازار ایفا می‌کنند. در واقع صندوق کالایی با جذب سرمایه از طریق فروش واحدهای سرمایه‌گذاری، منابع جذب شده را روی اوراق بهادار مبتنی بر کالا سرمایه‌گذاری می‌کند؛ به عبارت دیگر این صندوق‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از وجوه گردآوری شده خود را به سرمایه‌گذاری در کالایی خاص اختصاص می‌دهند و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در آن کالای خاص اقدام به خرید واحدهای این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کنند. وی افزود: متاسفانه، تامین سرمایه‌ها برای راه‌اندازی و تاسیس صندوق‌های کالایی محدودیت‌هایی دارند که یکی از شروط راه‌اندازی این صندوق ها، نیاز به مجوز بانک مرکزی است. وی اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی و تنوع بخشی به ابزارهای نوین مالی و به خصوص راه‌اندازی صندوق‌های کالایی با کمک مسوولان، نهادهای نظارتی در بورس و سازمان بورس می‌تواند به فعالان بخش واقعی اقتصاد کمک کند. میری به نقش بورس کالای ایران در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بدیهی است بورس کالای ایران طی ۱۱ سال گذشته و به همراه معرفی و راه‌اندازی ابزارهای مالی نوین در توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده است. وی این نقش و تاثیر بورس را از ابعاد مختلف برشمرد و گفت: بورس کالای ایران از ابعاد مختلف نظیر شفافیت و تسهیل معاملات، ارائه ابزارهای جدید برای پوشش ریسک سرمایه گذاران از طریق قراردادهایی مانند فیوچرز و... نقش مهمی دراقتصاد کشور ایفا می‌کند. وی تاکید کرد: اگر بورس کالای ایران مورد حمایت بیشتری قرار گیرد به‌طوری که زمینه توسعه و تنوع بخشی بیشتر ابزارهای مالی فراهم شود، این بورس پتانسیل بالایی برای کمک بیشتر به رونق اقتصادی کشور دارد. میری نقش شرکت‌های تامین سرمایه را در عمق بخشی به بازار موثر دانست و گفت: در دنیا تجربه شرکت‌های تامین سرمایه نشان داده تامین سرمایه‌ها نقش اساسی و جدایی ناپذیری از بازار دارند. در بانک‌های دنیا، شرکت‌های تامین سرمایه رکوردهای بزرگی در اقتصاد کشورشان ثبت کرده‌اند و ما امیدواریم در ایران هم این شرکت‌ها بتوانند نقش موثری در اقتصاد بازی کنند. وی افزود: اگر از منظری دیگر و در چرخه صنعت به تامین سرمایه‌ها نگاه کنیم، این شرکت‌ها مرحله نوجوانی خود را طی می‌کنند برای اینکه بتوانند این مرحله بلوغ را پشت سر بگذارند و به کمال واقعی خود برسند، نیازمند تلاش‌های بسیار و همچنین حمایت‌های نهادهای ملی و دولتی، وضع قوانین و مقررات‌ هستند. وی در پایان اضافه کرد: کمک‌های بانک مرکزی، دولت و سازمان بورس در این زمینه به نقش آفرینی هرچه بیشتر تامین سرمایه‌ها کمک می‌کند.