تاکنون یک میلیون و ۸۵ هزار بشکه نفت خام از رینگ بین‌الملل بورس انرژی صادر شده است و طبق قانون بودجه ۹۸ کل کشور دولت موظف است در هر ماه حداقل ۶ میلیون بشکه نفت خام سبک، سنگین و میعانات را در این بازار عرضه کند. با این حال از ابتدای عرضه نفت در بورس انرژی تاکنون در ۱۴ مرحله عرضه تنها یک میلیون و ۱۵ هزار بشکه نفت سبک و ۷۰ هزار بشکه نفت خام سنگین مورد معامله قرار گرفته است که در مقایسه با انتظاراتی که از این بازار می‌رفت چنگی به دل نمی‌زند.  در همین ارتباط پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارشی از عرضه‌های صورت گرفته در بورس انرژی را منتشر کرده است و در آن به بررسی میزان عرضه، میزان معامله و قیمت هر بشکه نفت عرضه شده در این بازار برای هر دو نوع نفت سبک و سنگین پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

  ۱۰ مرحله عرضه نفت خام سبک

۶ آبان ۹۷: نخستین عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۱۵/ ۷۹ دلار که با معامله ۲۸۰ هزار بشکه با قیمت هر بشکه ۸۵/ ۷۴ دلار پایان یافت.

۲۰ آبان ۹۷: دومین عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان ۷۰۰ هزار بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۵۹/ ۷۱ دلار که با معامله ۷۰۰ هزار بشکه با قیمت هر بشکه ۹۷/ ۶۴ دلار پایان یافت.

اول بهمن ۹۷: سومین عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۴۲/ ۵۲ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

۱۵ بهمن ۹۷: چهارمین عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۲۴/ ۵۶ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

۲۹ بهمن ۹۷: پنجمین عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۸۱/ ۵۶ دلار که با معامله ۳۵ هزار بشکه با قیمت هر بشکه ۲۵/ ۵۲  دلار پایان یافت.

۱۳ اسفند ۹۷: ششمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۶۳/ ۵۹ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

۲۷ اسفند ۹۷: هفتمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۷۳/ ۶۱ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

۲۰ فروردین ۹۸: هشتمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۳۶/ ۶۳ دلار که بدون هیچ معامله‌ای

پایان یافت.

۳ اردیبهشت ۹۸: نهمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۴۳/ ۶۵ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

۳۱ اردیبهشت ۹۸: دهمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی به میزان ۲ میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۲۸/ ۶۷ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.

  ۲ مرحله عرضه نفت خام سنگین

۱۰ اردیبهشت ۹۸: نخستین عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۵۱/ ۶۳ دلار که با معامله ۷۰ هزار بشکه با قیمت هر بشکه ۶۸/ ۶۰ دلار پایان یافت.

۷ خرداد ۹۸: دومین عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی به میزان دو میلیون بشکه با قیمت پایه هر بشکه ۲۹/ ۶۴ دلار که بدون هیچ معامله‌ای پایان یافت.