به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد،مدیر عامل این منطقه در حاشیه بازدید از طرح‌های زیرساختی درون سایت صنعتی این منطقه گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی  هموار‌کننده  مسیر اجرای  پروژه‌های عمرانی و صنعتی است، بنابراین در منطقه ویژه لامرد جاده شریانی دسترسی صنایع با دو باند آسفالته به عرض ۱۶ متر از محور لامرد -خنج و ورودی سایت، دسترسی به ساختمان درب خروج گمرک منطقه ویژه، نیروگاه برق غدیر انرژی و کارخانه آلومینیوم جنوب را امکان‌پذیر کرده است.

فریدون فدایی دولت افزود: این جاده از ورودی سایت به‌صورت مستقیم با دو باند به طول ۶۲۰۰ متر به اراضی مرکزسایت رسیده و از آنجا دو شاخه شده که یک مسیر آن پس از گذر از رودخانه مهران به اراضی تفکیکی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران صنعت سیمان می‌رسد و ازآنجا با طول ۶۵۰۰ متر پس از طی بخش  پتروشیمی به جاده پیرامونی فنس ضلع غرب منتهی می‌شود، شاخه دیگر آن به طول  ۱۶۰۰متر، عامل دسترسی به منطقه نیروگاهی و سایت نیروگاه خورشیدی پتروفرآیند کرخه است.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری ادامه داد: در مجموع جاده‌های شریانی اصلی و دسترسی فرعی صنایع به طول ۳۰ هزار و ۵۵۰ متر  با ۱۹ دستگاه پل برای عبور آب‌های سطحی و ۶۶ دستگاه اسلیو (غلاف) برای عبور تاسیسات زیرزمینی و ۲۷ عدد حوضچه تاسیساتی (هندهول) اجرا شده است. فدایی دولت همچنین با اشاره به حجم عملیات  این پروژه‌ها افزود: در اجرای جاده‌های شریانی اصلی  و دسترسی فرعی مقدار  ۳۸ هزار  تن آسفالت، ۱۰۸ هزار و ۶۶۵  تن مصالح اساس سنگی، ۲ میلیون و یک‌هزار و ۵۰۰ تن مخلوط (کوهی و رودخانه ای) و مقدار  ۵۲۰۰  مترمکعب بتن به‌کار رفته است.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو با ابراز رضایت از روند تقویت و تکمیل زیر ساخت‌های این منطقه تصریح کرد: پیشرفت‌های مشهود و محسوسی که  در فرآیند ایجاد زیر ساخت‌ها به دست آمده منجر به افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در این کانون مهم صنعتی شده است و به‌زودی در این ارتباط اطلاع‌رسانی می‌شود. منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است.