به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب‌پور در نشست هم‌اندیشی افتتاح طرح‌های سال ۹۸، از مجموعه اقدامات حوزه معدن و صنایع معدنی برای خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها یاد و تصریح کرد: طی جلسات مختلف و پس از پایش مجدد پروژه‌های سال‌جاری،‌ تعداد و ارزش طرح‌های سال ۹۸ افزایش یافت؛ به‌طوری که تا پایان امسال ۵/ ۴ میلیارد دلار طرح وارد مدار تولید می‌شود. این درحالی است که ایمیدرو پیش از این، راه‌اندازی ۵/ ۳ میلیارد دلار طرح را هدف‌گذاری کرده بود.

وی با یادآوری اینکه برنامه راه‌اندازی طرح‌ها، در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهوری به استان خراسان شمالی مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: بیش از ۳۰ طرح افتتاح خواهند شد که حاصل آن ایجاد ۱۰هزار شغل به‌طور مستقیم خواهد بود. وی میزان اشتغال غیرمستقیم طرح‌ها را ۳۰هزار نفر اعلام کرد.

غریب‌پور که در جمع مدیران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، پیمانکاران و همچنین معاونان و مدیران ستادی ایمیدرو سخن می‌گفت، تصریح کرد: دکتر روحانی پیگیر راه‌اندازی پروژه‌ها هستند و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم مقرر کرده، این طرح‌ها به‌صورت ماهانه تا انتهای سال افتتاح شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه راه‌اندازی هر طرح سبب ایجاد نشاط و امید در آن منطقه می‌شود، گفت: خط تولید ورق ویژه خطوط انتقال نفت در فولاد اُکسین راه‌اندازی شد که می‌تواند بخشی از نیاز صنعت نفت به این نوع ورق را تامین کند.

وی یادآور شد: هفته گذشته فاز نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم با ظرفیت تولید ۴۰هزار تن وارد مدار تولید شد و کارخانه آلومینیوم جنوب نیز در ماه‌های آتی به مدار تولید می‌پیوندد.

غریب‌پور تاکید کرد: اثر فعالیت هر کارخانه جدید به مناطق مجاور نیز تسری می‌یابد و این بخش همچون یک مجموعه به هم پیوسته عمل می‌کند که تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند و امور اجتماعی را نیز دربرمی‌گیرند. رئیس هیات عامل ایمیدرو توجه به مسوولیت اجتماعی را با اهمیت خواند و افزود: طی سال‌های اخیر شرکت‌ها علاوه بر فعالیت تولیدی، به امور انسانی و مسوولیت اجتماعی مناطق نیز توجه بیشتری داشته‌اند و این امر قابل تقدیر است و باید ادامه داشته باشد. غریب‌پور همچنین از مدیران شرکت‌ها خواست تمام مدیرانی که به نوعی در ایجاد یا اتمام طرح‌ها اثر داشته‌اند، در زمان افتتاح دعوت شوند و حتما از آنها یادی شود یا در صورتی که از این دنیا رفته‌اند، خانواده آنها مورد تقدیر قرار گیرند. رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست با برشمردن حدود ۳۲ طرح قابل افتتاح سال ۹۸ و ارزش طرح‌ها، از مدیران حاضر خواست مشکلات خود را بیان کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.