به گزارش خبرگزاری مهر، وی مهم‌ترین اهداف بورس‌کالا را شفاف‌سازی و کشف نرخ دانست و در ادامه ابزارهایی که اشخاص حقیقی می‌توانند به‌واسطه آنها در بورس‌کالا سرمایه‌گذاری کنند را معرفی کرد. مدیر مطالعات اقتصادی بورس‌کالا، قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله و نیز ابزارهای بازار مالی مانند اوراق سلف‌استاندارد، گواهی‌های سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین ابزارهای بورس‌کالا عنوان کرد و افزود: اوراق گواهی سپرده کالایی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بورس‌کالا برای سرمایه‌گذاران حقیقی است و این ابزارها در واقع سند الکترونیکی هستند که مبین تحویل کالا به انبارهای تحت نظارت بورس هستند.

فلاح وجود بازار ثانویه برای انجام معاملات پیوسته و مکرر و نیز امکان مراجعه به انبار و تحویل کالا در هر زمانی را از دیگر ویژگی‌های اوراق گواهی سپرده کالایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد از سرگیری مجدد معاملات آتی سکه نیز باشیم. مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس‌کالا همچنین درخصوص اوراق حق‌امتیاز گفت: این ابزار بورس‌کالا با محور بازاری شفاف و مبتنی بر کالا طراحی شده است.

وی ادامه داد: این اوراق با رفع تنگنای نقدینگی در کل چرخه و تامین مالی بهینه صنایع بالادستی به هدایت سرمایه‌های عمومی به صنعت داخلی می‌پردازد. این اوراق برای سرمایه‌گذار سود تضمین شده ایجاد می‌کند و نیز امکان معاملات ثانویه و نیز وجود بازارگردان برای تضمین نقدشوندگی این اوراق وجود دارد.