به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مس ایران، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این بررسی عملکرد ماهانه فملی نشان می‌دهد که این شرکت در تیرماه با رشد ۲۲درصدی نسبت به برنامه ۲۳ هزار تن کاتد تولید کرده است.وی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری تمام برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مبتنی بر خلق رکورد تازه‌ای در تولید کاتد است، گفت: این شرکت طی ۴ماه نخست سال‌جاری ۱۱۷هزار و ۵۶۳ تن‌آند تولید کرده که نسبت به برنامه ۸۹ هزار و ۳۸۱تنی رشدی ۱۷ درصدی داشته است.وی تصریح کرد: همچنین عملکرد تولیدی شرکت در تولید ‌آند نشان می‌دهد که تولید این محصول در تیرماه هم افزایشی ۱۹درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه میزان تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص کلی و اساسی تولیدات شرکت مس طی این بازه زمانی از رشد ۵درصدی برخوردار شده و به رقم ۱۰۲هزار و ۴۸۶ تن رسیده است، گفت: تولید ماهانه مس محتوی معدنی شرکت مس نشان‌دهنده رشد ۸درصدی است، به‌طوری‌که تولید این محصول در تیرماه با افزایش ۲هزار تنی به رقم ۲۵ هزار و ۳۷۵ تن رسید. به گفته مدیرعامل شرکت ملی مس تولید کنسانتره مس نیز طی این دوره‌ زمانی، رشد ۵درصدی را تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که طی این مدت، شرکت مس ۴۰۰ هزار و ۶۸۰ تن نسبت به برنامه تعریف‌شده ۳۸۱هزار و ۹۰۳تنی، کنسانتره مس تولید کرده است. افزون بر این، تولید کنسانتره مس در تیرماه از رشد ۱۰ درصدی نسبت به برنامه برخوردار شد و به رقم صد و یک هزار تن رسید. وی با بیان اینکه برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری نیز تا پایان تیرماه سال‌جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون ۱۷میلیون و ۵۷۸هزار تن بوده، گفت: این درحالی است که عملکرد تولیدی این محصول هم نشان‌دهنده افزایش یک میلیون تنی در برداشت است که به رقم ۱۸میلیون و ۴۶۱هزار تن رسید و درنهایت رشد ۵درصدی را به همراه داشت. مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: براساس این گزارش، بررسی عملکرد تولیدی سنگ سولفور در تیرماه نشان‌دهنده آن است که برداشت این ماده معدنی طی ماه گذشته هم ۱۵درصد رشد داشته است.

  رشد ۸۹ درصدی درآمد و ۱۷۴درصدی سود نسبت به بهار سال ۹۷

مدیرعامل شرکت ملی مس در ادامه به انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ماه منتهی به خردادماه سال‌جاری در کدال اشاره کرد و گفت: عملکرد سه‌ماهه فملی نشان می‌دهد این شرکت در دوره سه ماهه سال‌جاری رشد ۸۹درصدی در درآمدها داشته و توانسته ۴۹۶۴ میلیارد تومان فروش داشته باشد. همچنین طی سه‌ماه نخست سال‌جاری، شرکت ملی مس سود ۳۱۳۹ میلیارد تومانی را محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷۴درصدی داشته است.وی با اشاره به افزایش ۲۱درصدی بهای قیمت تمام‌شده در فصل نخست سال‌جاری نسبت به بهار پارسال گفت: این رشد عمدتا ناشی از هزینه‌‌های ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است و در مقابل رشد ۸۹ درصدی درآمدها تاثیر زیادی بر کاهش سود شرکت نداشته است؛ به‌طوری‌که حاشیه سود ناخالص از ۵۱ درصد در سه‌ماه نخست سال گذشته به ۶۹ درصد در پایان فصل نخست امسال رسیده است.به گفته سعدمحمدی مبلغ حاصل از فروش صادراتی شرکت ملی مس در سه‌ماهه بهار سال‌جاری معادل کل مبلغ صادراتی سال مالی گذشته است؛ به‌طوری‌که درآمد حاصل از فروش صادراتی شرکت در این بازه زمانی به ۲۱۳۴ میلیارد تومان رسید.