به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، سیدحسین احمدی‌سلیمانی، مدیرعامل سابق فولادخراسان، در آخرین نشست خبری که در سالن اجتماعات مجتمع فولادخراسان برگزار شد، اعلام کرد: میزان صادرات پیش‌بینی شده فولادخراسان برای سال‌جاری ۳۰۰ هزار تن شمش و ۱۰۰ هزار تن میلگرد است. وی با بیان اینکه بیشتر صادرات محصولات تولیدی فولادخراسان به کشورهای عربی و آفریقایی است، افزود: فولادخراسان امسال برنامه تولید ۳/ ۱ میلیون تن شمش فولاد و بیش از ۶۰۰ هزار تن میلگرد را در برنامه دارد. مدیرعامل فولادخراسان سابق تصریح کرد: این مجموعه بیش از ۱۰ درصد مالیات استان را پوشش می‌دهد. فولادخراسان در بین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جزو معدود مجموعه‌هایی است که به‌طور کامل روی پای خود ایستاده است. احمدی‌سلیمانی با اشاره به جشن مراسم تکمیل زنجیره تولید در مجتمع فولادخراسان که در سال گذشته انجام شد، گفت: مجتمع فولادخراسان نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه را در سال‌های اخیر به‌ثمر رسانده است.

وی درباره پروژه کارخانه کنسانتره سنگان نیز اعلام کرد: برای کارخانه سنگان تا کنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است؛ اما همچنان نیازمند هزار میلیارد تومان است تا ۲۰ درصد باقی‌مانده آن تکمیل شود. این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته همزمان با اعمال تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شد؛ اما پس از اعمال تحریم‌ها شرکت دیگری مسوولیت ساخت ادامه کارخانه را با شرایط مالی خاص قبول کرد. مدیرعامل فولادخراسان سابق با اشاره به بومی‌سازی در صنعت فولاد گفت: در فولادخراسان در برخی بخش‌ها ۸۰ درصد بومی‌سازی انجام شده که امیدواریم این رقم در آینده افزایش یابد. احمدی‌سلیمانی با اشاره به اینکه فولادخراسان دومین رتبه بازدهی در سازمان بورس را به خود اختصاص داده، افزود: این واحد اشتغالی بیش از ۵ هزار نفر به‌طور مستقیم در خطوط تولید، پشتیبانی و حمل و نقل و... فرصت شغلی ایجاده کرده‌ است.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم بهروز اسماعیلی، معاون برنامه‌ریزی و فناوری فولادخراسان، ضمن اعلام دستاوردهای این مجموعه در سال ۹۷ گفت: کسب نشان شایستگی جایزه ملی مدیریت فناوری، کسب تندیس صادر‌کننده نمونه استانی برای پنجمین بار و کسب تندیس برنز دو ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی، تنها گوشه‌ای از افتخارات فولادخراسان در سال ۹۷ است. وی افزود: بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند باری در شبکه ریلی کشور، بهره‌برداری از استخر ذخیره ۱۶۰ هزار متر مکعبی پساب صنعتی به همراه تاسیسات و خطوط انتقال و افتتاح فاز یک گردشگری شامل پیست پیاده‌راه و دوچرخه‌سواری و کلنگ‌زنی اکو پارک صنعتی مجتمع فولادخراسان، از دیگر اقدامات مهم این مجموعه است.

مدیرعامل فولادخراسان تغییر کرد

آخرین نشست خبری سیدحسین احمدی به‌عنوان مدیرعامل فولادخراسان درحالی برگزار شد که وی در جمع خبرنگاران از این تغییر و تحولات سخنی به میان نیاورد، اما به نظر می‌رسد این تصمیمات از قبل گرفته شده و با استعفای وی به‌دلیل بازنشستگی موافقت شده بود و از روزگذشته(چهارشنبه) کسری غفوری بر مسند مدیر عاملی این شرکت تکیه زده است. کسری غفوری ۳۴ ساله پیش از این مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد اکسین خوزستان و همچنین رئیس هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی توسعه ملی بوده است. مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولادخراسان شنبه هفته آینده (٩ شهریور ٩٨) ساعت ١٠:٣٠ در سالن اجتماعات فولادخراسان برگزار می‌شود.