سنگ‌آهن

در طول هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن وارداتی در چین با نوسان قیمت همراه بود. اواسط هفته از ۹۰ دلار عبور کرد و تا پایان هفته کمی افت نرخ داشت و تا حدود ۸۸ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر معامله شد که البته نسبت به هفته قبل یک دلار رشد نرخ را نشان می‌دهد. به‌طور کلی فروش بهتر فولاد باعث شده خریداران سنگ‌آهن تمایل بیشتری به تکمیل انبارها پیدا کنند و در کوتاه مدت نباید انتظار افت قیمت شدیدی در بازار این ماده اولیه داشت.  در بازار سنگ‌آهن صادراتی ایران نیز بنا بر گزارش یومتال، آخرین قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی خلوص ۶۱ درصد از ۸/ ۴۳ دلار در هر تن فوب به ۳/ ۴۸ دلار رسید. سنگ‌آهن هماتیتی صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز از ۷/ ۴۰ دلار به ۲/ ۴۵ دلار در هر تن فوب بهبود یافت.

  قراضه

در هفته‌ای که گذشت قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه تا ۷ دلار رشد نرخ هفتگی داشته و ۲۶۹ دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد. محدودیت عرضه موجب شد بازار افزایش قیمت را به راحتی بپذیرد و انتظار می‌رود روند صعودی ادامه داشته باشد و تا ۲۷۰ دلار به راحتی مورد قبول واقع شود. در شرق آسیا قراضه کانتینری وارداتی در تایوان ۲ دلار بالا رفته ۲۵۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله شد.در بازار صادرات ژاپن قراضه سنگین کلاس ۲ هفته گذشته در حدود ۲۳۰ دلار در هر تن فوب ثابت بود.  در بازار داخلی آمریکا نیز قراضه خرد شده در ۲۳۴ دلار در هر لانگ تن بدون تغییر باقی ماند.

  شمش فولادی

هفته گذشته متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس تا ۳ دلار رشد داشته، ۳۸۸ دلار در هر تن فوب معامله شد. در ترکیه و شمال آفریقا تقاضا افت داشت.در ترکیه قیمت پیشنهادی ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود که معادل ۳۸۵ تا ۳۹۵ دلار در هر تن فوب محاسبه می‌شود. بیلت صادراتی ترکیه نیز ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار در هر تن فوب بود که کمی رشد داشت.  در جنوب شرق آسیا بیلت روسیه با ۵ تا ۱۰ دلار رشد به ۴۲۰ تا ۴۳۰دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید.

  مقاطع

هفته گذشته آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی چین افت جزئی داشته ۵۸۰ تا ۵۸۵دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار صادراتی این کشور نیز قیمت پیشنهادی از ۴۷۰ تا ۴۷۵دلار هفته قبل تا ۴۸۱ دلار در هر تن فوب بهبود داشت. برخی تا ۴۹۵ دلار در هر تن فوب نیز پیشنهاد می‌دادند.  میلگرد صادراتی سی آی اس از ۴۰۵دلاردر هر تن فوب به ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار در هر تن فوب رسید.  در ترکیه قیمت میلگرد در ۵۰۳تا ۵۰۵ دلار در هر تن درب کارخانه ثبات نسبی داشت. همچنین میلگرد صادراتی ترکیه ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار در هر تن فوب ثبت شده که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.  در بازار داخلی اروپا میلگرد با ۵ یورو کاهش به ۴۵۰ یورو در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار داخلی آمریکا نیز میلگرد ۶۰۵ دلار در هر شورت تن درب کارخانه و بدون تغییر ماند.

  ورق

در یک هفته اخیر قیمت ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس به روند صعودی ادامه داده که در راستای رشد قیمت مواد اولیه بوده است. متوسط قیمت ورق گرم از ۳۹۰ تا ۴۰۵ دلار به ۳۹۵ تا ۴۰۵دلار در هر تن فوب رسید. قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین تا ۳ دلار بالا رفته ۵۲۲ تا ۵۲۶ دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شد، تا آخر هفته تا ۵۳۰ دلار نیز رسید.فعالیت بازار بهتر شده و قیمت در بازار داخلی طی یک هفته تا ۱۴ دلار در هر تن رشد داشته است. در بازار صادرات نیز آخرین قیمت حدود ۴دلار بالا رفته ۴۶۳ دلار در هر تن فوب شنیده شد.