در مجموع ۵۲ هزارو ۹۲۸ تن محصولات شیمیایی طی هفته گذشته در بورس کالا عرضه شد که در مقایسه با حجم عرضه‌ها در هفته پیش از آن با ۷/ ۹ درصد رشد همراه شد. همچنین تقاضا با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به هفته اخیر مجددا وارد فاز نزولی شد که تداوم این کاهش تقاضا طی دو هفته گذشته با توجه به پیچیده شدن شرایط بازار جهانی و تجربه‌های بی‌سابقه‌ای که اخیرا در بازارهای جهانی نفت خام و فرآورده‌ها رخ داد، اما و اگرهایی را در پی دارد و بررسی های بیشتری را می طلبد.

از مجموع محصولاتی که در این هفته عرضه شد، حدود 22هزارو 437 تن آن مورد معامله قرار گرفت که این عدد در مقایسه با هفته قبل از آن با کاهش 69/ 18 درصدی همراه بود. به‌صورت دقیق‌تر حجم داد و ستد ترکیبات شیمیایی در هفته گذشته نزدیک به 5 هزار و 150 تن کاهش داشته که نکته عجیبی به‌نظر می‌رسد. گویی بازار رشد قیمت‌های پایه در هفته گذشته برای بازار ترکیبات شیمیایی نکته جالب توجهی نبوده و به تحریک تقاضا منجر نشده است. این درحالی است که بررسی حجم معاملات طی ماه گذشته، مسیر مشخصی را برای بازار محصولات شیمیایی ترسیم نمی‌کند که حکایت از نااطمینانی و شاید پیش‌بینی ناپذیری چهره این بازار طی هفته‌های اخیر دارد. البته توجه به ویژگی‌های فنی بازار ترکیبات شیمیایی نشان می‌دهد که این بازار رابطه چندانی با نوسان‌گیری ندارد و کسب سود از تفاوت قیمت‌ها چندان جذاب نیست، بنابراین افت حجم معاملات را باید یک داده مهم حتی برای بازار پلیمرها در نظر گرفت، گویی تهدیدات جدیدی پیش‌روی حجم تولید در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی ایجاد شده که البته اگر صحیح باشد باید در روزهای آینده اثر خود را بر بازارهای مشابه نیز برجای گذارد. 

از بین محصولات شیمیایی مورد معامله در بورس کالا طی هفته گذشته، تری اتانول آمین با 42/ 29 درصد رقابت، به قیمت 11 هزارو 595 تومان به ازای هر کیلوگرم، بیشترین افزایش بها را نسبت به قیمت پایه داشته و پس از آن کریستال ملانین و اسید ترفتالیک با بیشترین درصد رقابت به ترتیب 5/ 16 و 23/ 15 درصد، از جذاب‌های محصولات شیمیایی بورس کالا بودند.  درحال‌حاضر از میزان عرضه انجام گرفته در بورس کالا 32/ 42درصد آن مورد دادو ستد قرار گرفته که یعنی به ازای هر 100 تن عرضه حدود 42 تن آن مورد معامله قرار گرفت. مطالعه این نسبت از نیمه اسفند سال گذشته نشان می‌دهد که این داده، با روندی افزایشی همراه بود، اما دوام چندانی نداشت و طی دو هفته گذشته روند نزولی آرامی را در پیش گرفته است.