به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد بیگی با انتقاد از شیوه پیش‌فروش خودرو گفت: شیوه فعلی پیش‌فروش خودرو هم در بعد قیمت‌گذاری و هم بعد شیوه فروش ایراد‌های متعددی دارد.بیگی با اشاره به پیشنهاد عرضه خودرو در بورس گفت: عرضه خودرو در بورس مزیتی دارد و آن شفافیت است.

وی درخصوص الزامات عرضه خودرو در بورس کالا خاطرنشان کرد: خودرو در بورس باید به قیمت پایه خرید و فروش شود و قیمت پایه نیز نباید توسط خودرو‌ساز مشخص شود، همچنین باید محدودیت‌هایی روی خرید و فروش خودرو در بورس اعمال شود تا سوداگری و سفته‌بازی در بورس شکل نگیرد.

همچنین افزایش قیمت در هر روز حتما باید محدوده مشخصی داشته باشد و به‌طور مثال هر روز بیش از ۲ تا ۳ درصد بیشتر نتواند افزایش داشته باشد علاوه بر اینکه باید حجم مبنای فروش نیز وجود داشته باشد تا اگر دو حواله با قیمت مثبت ۳ درصد معامله شدند، قیمت سایر حواله‌ها مثبت ۳ درصد نشود.

بیگی گفت: در سمت فعالان بورس کالا نیز باید محدودیت‌هایی ایجاد شود تا مثلا هر فرد فقط یک بار در سال بتواند به خرید یا فروش حواله بپردازد.وی افزود: البته باید یک الزامی هم برای کارخانه‌ها ایجاد کرد تا آنها مجبور باشند خودروهای صفر خود را در بورس عرضه کنند.