همچنین محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت درخصوص عرضه املاک در بورس کالا گفت: انجام معاملات مسکن در بورس با درخواست خود وزارت راه آغاز شد که در همین زمینه ملک تاکنون در بورس عرضه و به فروش رفته است و همان عرضه نخست باعث شد تا سایرین هم از عرضه املاک در بورس استقبال کنند. همچنین اولین بانک نیز برای عرضه املاک و مستغلات خود در بورس پیشقدم شده که این اتفاق کمک می‌کند تا معاملات املاک در محیطی شفاف، واضح و روشن انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با رونق معاملات املاک در بورس یک دامنه قیمتی مناسب برای املاک شکل می‌گیرد و کلیه امور درخصوص بررسی اصالت و مقبولیت ملک نیز حاصل می‌شود؛ این اتفاق باعث خروج از شرایط لجام گسیخته فعلی خواهد شد و مردم به زودی نتیجه ورود املاک به بورس را خواهند دید. وجود معیاری برای اندازه‌گیری درست و دقیق ضرورت دارد و ورود املاک به بورس می‌تواند حکم معیار اندازه‌گیری قیمت مسکن را داشته باشد و به مورد استناد مردم تبدیل شود.

علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا درخصوص چگونگی اولین عرضه اموال مازاد بانک‌ها از طریق بورس کالا به «دنیای اقتصاد» گفت: اولین عرضه اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا آغاز شده است و بازار املاک و مستغلات بورس کالا در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور شاهد عرضه دو ملک خواهد بود. یکی از این عرضه‌ها مربوط به ملکی در شهر بندرعباس با قیمت پایه ۱۸۵ میلیارد ریال و دیگری نیز مربوط به عرضه یکجای دو ملک تجاری در شهر کرمان با ارزش پایه ۴۸ میلیارد ریال می‌شود. متقاضیانی که تمایل به رقابت برای خرید این املاک دارند می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به بازدید از آنها و طی مراحل پیش از خرید از طریق شرکت‌های کارگزاری اقدام کنند.

وی افزود: همان‌گونه که مستحضرید خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و عرضه اموال مازاد آنها جزو تأکیدات جدی مسوولان نظام و دولت در سال‌های اخیر بوده و در این میان بورس کالا بستری مناسب برای سرعت ‌بخشیدن به این امر است. درواقع عرضه املاک مازاد بانک‌ها از طریق بازار املاک و مستغلات بورس کالا قدمی رو به جلو محسوب می‌شود و امیدواریم که سایر بانک‌ها نیز از این روش استقبال کنند.