در این میان بهای هر بشکه نفت برنت نیز پس از ۹ ماه به ۵۰ دلار به‌ازای هر بشکه رسیده که این موضوع نیز سیگنالی قدرتمند برای تقویت بازارهای جهانی از جمله بخش فلزی به‌شمار می‌رود. 

درحالی‌که بهای جهانی نفت برنت با شیوع ویروس کرونا ظرف یک‌سال اخیر به کمتر از 20 دلار در ماه آوریل نیز رسیده بود، انتشار اخبار موفقیت‌آمیز بودن تولید واکسن کرونا توسط چند شرکت معتبر دارویی سیگنالی افزایشی به این بازار داد و مجدد بهای نفت برنت را به کانال 50 دلار به ازای هر بشکه وارد کرد. البته پیش‌بینی‌های اغلب موسسات معتبر دنیا از استمرار این روند افزایشی حکایت ندارد. 

   فلزی‌ها رکورددار رشد نرخ

افزایش بهای جهانی نفت، انتشار اخبار تولید واکسن کرونا، مشخص شدن نتایج انتخابات ایالات متحده آمریکا و امید به بهبود روابط تجاری چین و آمریکا در عین افزایش تقاضای چین مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار در بازارهای فلزی دنیا ظرف هفته‌های اخیر بوده است.

 به‌گونه‌ای که اغلب فلزات در بازارهای جهانی به رکورد قیمتی خود ظرف بیش از یک‌سال اخیر رسیده‌اند. در این میان فلز سرخ رکورددار صعود در بازارهای جهانی به‌شمار می‌رود، به‌گونه‌ای‌که بهای کاتد مس در بورس فلزات لندن به 7 هزار و 700 دلار به ازای هر تن رسیده است که این رقم بیشترین نرخ برای این فلز ظرف هفت سال اخیر و پس از سال 2013 به‌شمار می‌رود.  

سایر فلزات نیز از سیگنال‌های رشد قیمت بی‌بهره نبوده‌اند. بهای جهانی شمش آلومینیوم نیز ظرف روزهای گذشته در بورس فلزات لندن نیز از مرز 2 هزار دلار به‌ازای هر تن عبور کرده است و در رکورد قیمتی خود پس از اکتبر 2018 قرار گرفته است. قیمت شمش روی در بازارهای جهانی نیز به اوج خود پس از ماه می‌2019 رسیده است و بهای این فلز در روزهای گذشته از مرز 2 هزار و 800 دلار به ازای هر تن در بورس فلزات لندن عبور کرده که این رقم بیشترین نرخ این محصول ظرف 19 ماه گذشته است. 

سرب از دیگر کامودیتی‌هایی است که ظرف هفته‌های اخیر رشد قابل‌قبولی داشته است. اگرچه این فلز تجربه رشدی همانند فلزات بیان شده را نداشته اما در روزهای گذشته به اوج قیمتی خود پس از نوامبر 2019 رسیده و با قیمت 2 هزار دلار به ازای هر تن در بورس فلزات لندن معامله شده است. 

فولاد نیز به‌عنوان پرمصرف‌ترین فلز دنیا از روند افزایشی به وجود آمده در بازارهای کالایی بی‌نصیب نمانده است. به‌گونه‌ای‌که نرخ این محصول در بسیاری از بازارها به رکورد قیمتی خود در 18 ماه اخیر رسید.

 این افزایش قیمت شامل حال نرخ محصولات مختلف زنجیره فولاد از سنگ‌آهن تا انواع محصولات نهایی می‌شد. البته در این میان بهای محصولات فلزی صنعتی رشد بیشتری را نسبت به محصولات مصرفی در بخش ساخت‌وساز داشته‌اند که این موضوع به‌دلیل فرارسیدن فصل سرد سال در نیم کره‌شمالی دنیا بوده است.