تالار‌های مختلف بورس کالای ایران در سومین هفته آذر ماه با حجم بیش از ۸۶۷ هزار تن کالا، رشد ۷۰ درصدی و ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریالی، رشد ۵۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش کالاخبر، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۴۷۱ هزار و ۱۷ تن انواع کالا به ارزش ۵۷ هزار و ۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴۶۳ هزار و ۵۷۷ تن فولاد، یک هزار و ۸۹۰ تن آلومینیوم، ۳ هزار و ۴۱۵ تن مس، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۵تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۴ کیلوگرم شمش طلا، ۵۰۰ تن چدن و یک هزار و ۵۰۰ تن کک از سوی مشتریان خریداری شد. همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۶ هزار و ۱۵۹ تن انواع کالا به ارزش ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۱۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۴۰ هزار و ۸۹۸ تن قیر، ۲۲ هزار تن لوب کات، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۸۱۱ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و ۱۵ هزار و ۲۰ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۵۹۰ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.

  دادوستد نزدیک به ۴میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت ۳میلیون و ۹۷۸ هزار گواهی دادوستد کردند.

 در جریان این معاملات تعداد یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش بیش از ۲۰۴۹ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که همچون هفته‌های قبل از نظر ارزش معاملات بیشترین سهم ارزش کل معاملات گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص داد. حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده طلا در هفته قبل به ترتیب شاهد رشد ۱۱ درصدی و ۲۱درصدی بود.

همچنین معامله‌گران در هفته گذشته ۲میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۲۴ گواهی سپرده زعفران نگین را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۲۸۰ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال رسید.

آمارها حاکی از آن است که معامله ۱۴ هزار و ۸۹۶ گواهی سپرده زعفران‌پوشال نیز به ارزش بیش از یک‌میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال در هفته‌ای که گذشت رقم خورده است. در هفته اخیر، ۳۱ هزار و ۳۰۱ گواهی سپرده پسته‌فندقی و بادامی نیز به ارزش ۵۶ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین معامله‌گران ۹۶۳ گواهی سپرده زیره‌سبز را نیز به ارزش تقریبی ۵۹۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال معامله کردند. همچنین، ارزش معامله ۴۷۹ گواهی سپرده کشمش سبز نیز به ۱۷۸ میلیون ریال رسید.