اواخر مهرماه بود که طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در دستور کار صحن علنی قرار داشت، به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد تا مورد بازنگری قرار گیرد؛ زیرا پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم،‌‌‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار به‌روزرسانی این طرح بود. کلیات این طرح هم پیش از این در دی‌ماه سال گذشته در صحن علنی تصویب و مقرر شد که طرح فولادی پارلمان به صورت دوشوری مورد بررسی قرار گیرد. مصطفی طاهری در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره علت بازگشت طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به کمیسیون صنایع و معادن، گفت: به درخواست وزارت صمت، کمیسیون صنایع و معادن و این وزارتخانه در حال همکاری با یکدیگر برای تدوین شیوه‌‌‌نامه نحوه عرضه تمام کالاهای پایه‌‌‌ای مانند پتروشیمی، سیمان و فولاد (که امکان فروش آنها در بورس کالا وجود دارد) هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تدوین این شیوه‌‌‌نامه تلاش می‌شود رابطه کلی برای عرضه تمام کالاهای مذکور به دست آید، افزود: علاوه بر این شیوه‌‌‌نامه، برخی از موضوعات مربوط به عرضه سیمان، فولاد، پتروشیمی و... به قانون‌گذاری نیاز دارد که مقرر است این موضوعات در طرح فولادی کمیسیون صنایع و معادن مدنظر قرار گیرد و این طرح به‌روز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دولت مدعی شده که شیوه‌نامه مذکور را اجرایی خواهد کرد، اما اگر دولت و وزارت صمت در اجرای این شیوه‌نامه و دستورالعمل کوتاهی کنند، اقدامات لازم برای تبدیل شیوه‌نامه مذکور به قانون انجام می‌شود.