فیروزه شیرزاد، معاون فروش گروه شرکت‌های کالوپ با اعلام این مطلب درباره دلیل راه اندازی خط تولید پوشش لوله های فولادی گفت: با توجه به فعالیت ۴۰ ساله شرکت کالوپ در زمینه تولید لوله های فولادی و با توجه به اینکه بخش عمده مناقصه های خرید لوله به صورت لوله های پوشش دار برگزار می‌شود، تصمیم بر راه اندازی خطوط تولید پوشش لوله گرفته شد. همچنین این موضوع  با کاهش هزینه های حمل و جابجایی بین کارخانه های پوشش لوله و تولید کننده های لوله فولادی سبب صرفه جویی مالی برای  فعالان صنعت پیمانکاری  نفت و گاز  و کارفرمایان بالاسری شامل شرکت های تابعه وزارتخانه های نفت و نیرو می‌شود.

وی درباره دلیل راه اندازی خط تولید ریل آسانسور گفت: با توجه به مهارت و تجربه ۳۰ ساله فولاد کوهپایه (همکار شرکت کالوپ و اعتماد سرمایه پرتوآ)  در تولید سپری فولادی بعنوان مواد اولیه محصول ریل آسانسور و اینکه ریل های آسانسور در سایزهای (T۴۵,T۵۰ ) تا قبل از این از طریق واردات تامین میشد،‌ مجموعه پرتوآ را برآن داشت تا با راه اندازی خطوط تولید ریل  آسانسور تا حد ممکن بخشی از نیاز بازار را پوشش دهد . تولید ریل آسانسور در داخل کشور و مطابق استانداردهای روز دنیا  قطعا موجب کاهش واردات این کالا و  صرفه جویی ارزی خواهد شد .

وی افزود: از مزیت های ریل های  آسانسور  پرتوآ که آن را از سایر ریل‌های داخلی متمایز می‌نماید، تولید تمام و کمال آن از مرحله ساخت مواد اولیه (سپری فولادی)  تا  مرحله تولید محصول نهایی با همکاری مشترک دو کارخانه کوهپایه و پرتوآ می‌باشد .از دیگر مزیت‌های آن نیز می‌توان به تولید به روش کشش سرد اشاره نمود که در این روش ریل‌ها، دارای سختی و مقاومت بالاتری نسبت به روش کشش گرم می‌شوند.