کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) چین در روزهای اخیر اطلاعیه‌‌‌ای ۱۸‌بندی را منتشر کرد که شامل سیاست‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های مالی و زیست‌محیطی دولت پکن برای حمایت بیشتر از بخش صنعتی این کشور در سال ۲۰۲۲ می‌شود. در این بیانیه تاکید شده است که مقامات دولت پکن استمرار عرضه و تثبیت قیمت محصولات اولیه و مواد خام کلیدی، از جمله سنگ‌آهن و کود را تضمین خواهند کرد. همچنین در این اطلاعیه مقامات چینی متعهد شدند نظارت بر معاملات آتی در بازارهای کالایی را تقویت کنند و بر نظارت خود بر قیمت‌ها بیفزایند.  چین ظرف روزهای اخیر توانسته است با افزایش نظارت بر بازار سنگ‌‌‌آهن، رشد قیمتی این محصول را که عنصری کلیدی برای فولادسازی این کشور به‌‌‌شمار می‌رود کنترل کند و کاهش دهد. این اقدام به‌‌‌منظور حفظ نظم بازار و محافظت از کاربران پایین‌دستی اخذ شده است.  تهدید دولت پکن به مقابله با سفته‌‌‌بازان در بازار سنگ‌‌‌آهن باعث شد پرمعامله‌‌‌ترین قرارداد آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان بیشترین کاهش هفتگی را ظرف حدود دو سال اخیر به ثبت برساند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین که به‌‌‌نوعی برنامه‌‌‌ریز اقتصادی این کشور به‌‌‌شمار می‌رود، در شرایط کنونی شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا در پروژه‌‌‌های سنگ‌آهن و مس داخلی سرمایه‌گذاری کنند و در عین حال بر سهم ضایعات در تولید فلزات بیفزایند.  در عین حال NDRC در اطلاعیه جدید خود بر گسترش استفاده از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر تاکید دارد. این کمیسیون با وضع مشوق‌‌‌هایی از افزایش پروژه‌‌‌های انرژی خورشیدی در مناطق مرکزی و شرقی چین حمایت می‌کند و در عین حال درصدد افزایش نیروگاه‌‌‌های بادی و انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ در مناطق بیابانی گبی است.  این برنامه‌ریز اقتصادی گفت که سیستم مالی را برای انتقال سود به بخش واقعی اقتصاد در سال‌جاری هدایت می‌کند و بانک‌های دولتی این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد تا وام بیشتری به تولیدکنندگان اعطا کرده و از پروژه‌‌‌های بزرگ برای کاهش انتشار کربن حمایت کنند.

مقامات دولت چین گفتند که ساخت پروژه‌‌‌های زیرساختی جدید را تسریع خواهند کرد و حمایت مالی از شرکت‌های تجاری سنتی، شرکت‌های تجارت الکترونیک فرامرزی و... را افزایش خواهند داد.