به گزارش کالاخبر، بررسی ارزش هفتگی فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی بورس‌کالا نشان می‌دهد، ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۷‌هزار و ۸۷۴تن مس کاتد، مس کم‌عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش بیش از یک‌هزار و ۴١٢میلیارد تومان، جایگاه نخست جدول برترین‌های هفته گذشته را به خود اختصاص داد.   ملی صنایع مس ایران با احتساب فروش صادراتی هفته قبل (٢‌هزار تن به ارزش ۵٩۴میلیارد تومان) در مجموع بیش از ٢‌هزار میلیارد تومان محصول معامله کرده بود. رتبه‌های بعدی فروش شرکت‌ها به شرح زیر است:

  ذوب‌آهن اصفهان  در جایگاه دوم شرکت‌های برتر فروش ایستاد و حجم فروش آن به ٣١‌هزار و ۶۵تن انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی به ارزش بیش از ۴٩١میلیارد تومان رسید.

  فولاد خوزستان با ثبت معامله ٣٠‌هزار تن شمش بلوم به ارزش ۴۶۴میلیارد تومان، در جایگاه سوم قرار گرفت.

  پتروشیمی تندگویان نیز با فروش ١١‌هزار و ٢٩۴تنی پلی‌اتیلن ترفتالات و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش بیش از ٣٨۴میلیارد تومان مقام چهارم را به دست آورد.

  پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ٢۵‌هزار و ۴۵٠تن لوب‌کات سنگین و سبک، وکیوم‌باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش ٣٧٨میلیارد تومان در جایگاه پنجم ایستاد.

  ورق خودروی چهارمحال‌وبختیاری با ثبت معامله ١٣‌هزار و ۵٠٠تن ورق گالوانیزه به ارزش بیش از ٣۶۶میلیارد تومان جایگاه ششم را از آن خود کرد.

  آلومینیوم ایران (ایرالکو) با فروش ۴‌هزار و ١٢۵تن شمش ‌هزار پوندی، بیلت و شمش ۵٠پوندی آلومینیوم به ارزش ٣۴٣میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد. این شرکت در هفته‌ای که گذشت، ۴٠٠تن شمش ‌هزار پوندی آلومینیوم را به ارزش ٣۴میلیارد تومان در تالار صادراتی بورس‌کالا به فروش رساند که با احتساب فروش صادراتی، ارزش آن به ٣٧٧میلیارد تومان رسید.

  پالایش نفت بندرعباس با فروش ٣٠‌هزار تن وکیوم‌باتوم به ارزش بیش از ٣۴٠میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ٣٠‌هزار تن وکیوم‌باتوم به ارزش ٣٢۴میلیارد تومان جایگاه نهم را از آن خود کرد.

  پتروشیمی بندر امام؛ جایگاه دهم جدول برترین فروش‌ها هم به پتروشیمی بندر امام با دادوستد ٨‌هزار و ٧١٨تن پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی‌اتیلن سبک و سنگین و زایلین به ارزش ٣٢۴میلیارد تومان اختصاص یافت.