دیروز بیشترین سهم در رشد شاخص را نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشگاه تهران، پالایشگاه بندرعباس و همچنین پتروشیمی پردیس داشتند. در بازار دیروز شاخص هم‌وزن نیز با رشد مواجه شد؛ امری که نشان‌دهنده مثبت بودن کلیت فضای بازار بود. دیروز در گروه رایانه‌ای، عبدالعظیم قنبریان، مدیر‌عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی در رابطه با نامه شرکت شاپرک توضیح داد. وی در این نامه تاکید کرده است: با توجه به عدم تعیین مبلغ و زمان اجرای نظام جدید کارمزدها، امکان محاسبه تعدیلات احتمالی در این‌خصوص میسر نیست. بدیهی است پس از دریافت اطلاعات لازم، نسبت به برآورد آثار مالی ناشی از آن اقدام و مراتب در اسرع‌وقت اعلام خواهد شد.   در بازار دیروز همچنین خبرها از عرضه اولیه دو شرکت اطلاع داد. دیروز مدیران دو شرکت پگاه آذربایجان شرقی و عطرین نخ قم آخرین وضعیت این شرکت‌ها را تشریح کردند. براساس این گزارش، «نطرین» که خرداد سال‌جاری به‌عنوان هشتاد و هفتمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس و در گروه منسوجات درج‌شده دارای سرمایه اسمی ۱۰ میلیارد تومانی بوده و به‌عنوان سیزدهمین شرکت از گروه گلریز قم، بهمن ۹۳ افتتاح شد.

مشاور پذیرش این شرکت که سود هر سهم سال مالی اسفند را ۵۹۷ ریال پیش‌بینی و در سه ماه اول ۱۷۰ ریال معادل ۲۸ درصد را پوشش داده، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایده مفید و کارگزار عرضه‌کننده سهام آن کارگزاری رضوی خواهد بود. همچنین در حالی سهام پگاه گلستان و گلپایگان سال گذشته در فرابورس عرضه شدند که شیر پگاه آذربایجان‌شرقی شهریور ۹۴ با نماد «غپاذر» در بازار دوم فرابورس ایران درج شده بود اما خبری از واگذاری سهام آن نشده بود. این شرکت با سرمایه اسمی ۲۰ میلیارد تومانی به‌عنوان صد و بیست و چهارمین شرکت فرابورسی و پنجاه و نهمین شرکت بازار دوم در گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی پذیرفته شده است. در گروه کامپیوتری دیروز عموم مباحث به جلسه‌‌های وب با سهامداران بالای ۸۰۰هزار سهمی این شرکت معطوف بود که در این جلسه خبر خاصی به اطلاع بازار نرسید. درگروه پالایش نفت وزیر نفت از وجود مشکلات مالی در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس خبر داد و گفت: این پروژه همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌روست. بیژن زنگنه وزیر نفت کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته پنج میلیارد دلاری برای نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های در حال بهره‌برداری در حال تهیه است. پیش‌بینی‌ می‌کنیم این بسته از ابتدای سال ۹۷ عملیاتی شود. وزیر نفت در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: این پروژه همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌روست.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به اینکه «برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟»، تصریح کرد: هنوز این مساله در دولت مطرح نشده است. در گروه فلزی دیروز ۸۸/ ۱ درصد از سهام فولاد خراسان از سوی بانک کشاورزی عرضه شد. این ۱۵۱ میلیون و ۱۳۸ هزار سهم به همان قیمت ۴۰۰ تومانی هر سهم معامله و توسط سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خریداری شد. دیروز همچنین تختال تا قیمت ۱۹۹۵۰ ریال یعنی بیش از ۳ درصد مثبت رقابت شد. قیمت پایه این محصول ۱۹۳۰۰ ریال بوده است. به‌نظر می‌رسد افزایش نرخ دلار اثرات مثبتی روی شمش داشته است. در گروه غذایی، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی با سرمایه ثبت‌شده ۲۰۰هزار میلیون ریال، گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به شهریور ۹۶ را منتشر کرد. «غپاذر» اعلام کرده است در شهریور ماه ۷ هزار و ۹۷۷ تن انواع کالا تولید کرده است. بیشترین حجم تولید در شهریور ماه انواع شیر پاستوریزه و استریل با تولید ۳هزار و ۶۷۷ تن بوده است.این شرکت در نیمه اول سال جاری ۴۷ هزار و ۷۳۲ تن انواع محصول را تولید کرده است.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۳۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۷۶میلیارد تومان بالغ شد.