در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی شیشه دارویی رازی، اوراق مشارکت لیزینگ امید، اوراق مشارکت میدکو و لامیران متوقف شدند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید پلاستیک شاهین، پشم‌بافی توس، پشم‌بافی افشار یزد، مرزایران، جوش‌ و اکسیژن ایران، مالیبل سایپا، شیرین‌دارو، اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم روی نماد سایتل، واسط مالی تیر دوم در نماد صخابر، پتروشیمی کازرون و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران به تابلوی معاملات بازگشتند.در تحولات بازار دیروز اعلام شد که در گروه غذایی، امروز هشتمین شرکت زیر مجموعه شیر پگاه به اسم پگاه آذربایجان شرقی راهی تابلو خواهد شد. براین اساس ۱۰درصد سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی با نماد «غپاذر» روز دوشنبه مورخ ۲۴مهرماه سال جاری به قیمت ۳۳۵۵ به ازای هر سهم و برای هر کد ۲۰۰سهم عرضه می‌شود.

در گروه غذایی همچنین مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیاذر در دو اطلاعیه جداگانه درخصوص فعالیت‌های شرکت شفاف‌سازی کرد. شرکت کشت و صنعت پیاذر در دو اطلاعیه جداگانه درخصوص دلایل تغییر گزارش فعالیت ماهانه فروردین ماه و آخرین وضعیت پیش‌بینی سال ۹۶ توضیحاتی را ارائه داد. در اولین شفاف‌سازی مدیرعامل «غاذر»، از پیش‌بینی افزایش فروش شرکت در نیمه دوم سال نسبت به ۶ ماه اول خبر می‌دهد. وی در این خصوص بیان می‌کند: با توجه به افزایش فروش در مدت مزبور، EPS شش ماهه معیار سنجش دقیقی برای ارزیابی سالانه شرکت نیست. همچنین در این اطلاعیه آمده است برنامه‌های آتی شرکت در ۶ ماه دوم سال، راه‌اندازی خطوط تولید جدید و افزایش سبد محصول است که نقش بسزایی در فروش نیمه دوم سال دارد.

 مدیرعامل اعلام کرده است در صورت تغییر در اولین پیش‌بینی سود، شرکت اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر می‌کند. در نامه دوم شرکت درخصوص تغییرات گزارش ماهانه فروردین ماه توضیح داده است. در این اطلاعیه آمده پس از بررسی صورت‌های مالی شرکت در اولین ماه سال مشخص شد در زمان مدیریت پیشین، پیش سفارشی در ابتدای سال از یکی از مشتریان دریافت و وجه آن به‌صورت تهاتر کالا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت دریافت شده است. بنابراین قسمتی از مبلغ فروش کالای فوق در فروردین ماه و بقیه آن در اردیبهشت ماه اصلاح شده است. در پایان این نامه آمده است مبلغ ۱۲۲۰ میلیون ریال فروش اصلاح شده فروردین ماه با حاشیه سود تقریبی ۳۰ درصد تاثیر بسزایی بر EPS شرکت ندارد. در گروه حمل‌ونقل‌، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور‌ماه ۹۶ را حسابرسی شده و با سرمایه ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال منتشر کرد. «حکشتی» با انتشار صورت‌های مالی ۹۶ در سال مالی ۹۶ مبلغ یک هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۱۳ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با سال مالی قبل ۳۳ درصد کاهش داشت. این شرکت در سال مالی قبل ۱۶۹ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

در گروه انفورماتیک رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکو با تشریح سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی این هلدینگ در حوزه ICT، از جهش تولید در سال آینده خبر داد. به گزارش بورس پرس، محمدجعفر اکرام جعفری با اشاره به ۳ روش ارائه کنترل مالی،کنترل برنامه‌ریزی و کنترل استراتژی در تمامی هلدینگ‌ها گفت: این هلدینگ صنعتی در دسته سوم قرار می‌گیرد و استانداردها بر اساس بخش مرکزی تدوین و ابلاغ می‌شود.وی افزود: میدکو با دارا بودن ۱۷ شرکت تابعه که دو شرکت در چین و آلمان قرار دارند و بقیه در همدان،کرمان و تهران مستقر هستند، با ۹۰ نیروی انسانی دارای ۳ کمیته راهبری است که مسائل اصلی در آنها تصمیم‌گیری می‌شود.این مقام مسوول با اشاره به دارایی ۵/ ۴ هزار میلیارد تومانی در بورس و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ هزارمیلیارد تومانی روی زمین گفت: رشد و کارآیی میدکو مرهون مدیریت ساختاری است. با توجه به وجود شرایط بحرانی و مالی و همچنین تحریم‌ها و ضعف در بخش مدیریت که حلقه مفقوده مغفول مانده در ایران است. این هلدینگ توانسته ۱۰۸ هزار شغل مستقیم ایجاد کند که در نوع خود بی‌سابقه است.

در گروه کانی غیر فلزی دیروز، شیشه دارویی رازی برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه ۷۰ درصدی در روز سه‌شنبه هفته جاری ، متوقف شد. «کرازی» در همان روز مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده را نیز تشکیل خواهد داد که موضوع آن تایید و تصویب معاملات سهام موضوع افزایش سرمایه مشمول مفاد ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت است. در گروه فلزی ملی مس سهامداران خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده دعوت کرد. این مجمع با هدف تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه در سوم آبان ماه برگزار می‌شود. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به ۱۰۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۰۳میلیارد تومان بالغ شد.