وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این هدف بورس تهران، در مرحله اول آشنایی ارکان بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی با مسیرهای تامین مالی، بررسی تجربیات شرکت‌های بین‌المللی فعال در این حوزه و انتخاب بهترین روش‌ها را لازم و ضروری می‌داند. به‌طوری‌که استارت این موضوع در سال جاری و با همایش فرصت‌های تامین مالی بین‌المللی در ۱۹ فروردین و با مشارکت شرکت visor capital آغاز شد. وی در ادامه با اظهار این مطلب که نشست بعدی در ۱۸ اردیبهشت با عنوان تامین مالی از طریق بورس لندن با حضور متخصصانی از شرکت‌های‌ Stephenson Harwood و KPMG برگزار شد، گفت: حال قرار است سومین دوره از این نشست‌ها ۳۰ مهر برگزار شود.  این نشست با حضور بورس وین (اتریش) و مشارکت موسسات Scope Rating- KPMG به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ شرکت رتبه بندی اروپا برگزار خواهد شد.وی در ادامه افزود: این موسسه رتبه‌بندی آلمانی به‌عنوان معتبرترین موسسه در اروپا شناخته شده و به دنبال توسعه و همکاری با بازار سرمایه ایران است. از سوی دیگر این همایش فرصتی مناسب برای شرکت‌های داخلی خواهان ورود به بازارهای اروپایی است تا شرایط ورود به این بازارها را بسنجند.

حسینی‌مقدم ادامه داد: بر این اساس بنگاه‌ها در همایش مزبور با تمامی مراحل درج، انتشار اوراق و پذیرش آشنا خواهند شد و اطلاع از فرآیندهای مربوطه را از قبیل تهیه صورت‌های مالی، رتبه‌سنجی از طریق موسسات مجرب و در نهایت عرضه کسب خواهند کرد.به گفته حسینی‌مقدم، به این ترتیب شرکت‌های خواهان ورود به بازارهای بین‌المللی چه مایل به انتشار اوراق بدهی و چه سهام، می‌توانند از این همایش بهره‌مند شوند. این امر به افزایش سطح تحلیل منجر خواهد شد.وی در ادامه با اظهار این مطلب که در سال‌های اخیر به‌رغم انتشار آمارهایی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گرفته در بازار سرمایه داخل، از چالش‌های پیش‌رو اطلاع زیادی در دست نیست، گفت: در این همایش قرار است صندوق‌های خارجی پذیرفته شده در بورس تهران و تمامی نهادهای وابسته شرکت کرده و تجربیات خود را در اختیار بنگاه‌ها قرار دهند. به این ترتیب ضمن تشریح روند مزبور، چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو را بازگو کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این همایش نیم نگاهی به تامین مالی ارزان قیمت در بازارهای بین‌المللی پرداخته خواهد شد.حسینی‌مقدم در ادامه به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: در این نشست فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی که شامل تهیه صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)، استفاده از خدمات حسابرسان معتمد بین‌المللی، استفاده از رتبه اعتباری برای کاهش هزینه سرمایه و همچنین پذیرش سهام یا انتشار اوراق بدهی در بورس‌های بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.  مخاطبان این کنفرانس شرکت‌های تامین سرمایه و کارگزاری و همچنین شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران خواهند بود که می‌توانند از موقعیت ایجاد شده برای ارتباط با شرکت‌های فعال و علاقه‌‌مند در این زمینه استفاده کنند.