در هفته گذشته به‌رغم نگرانی‌های سیاسی بورس تهران توانست کارنامه مثبتی را از خود به‌جا بگذارد. شاخص سهام نیز یک بار دیگر مرز روانی ۸۵هزار واحدی را پس گرفت. شاخص در پایان هفته گذشته توانست به سطح ۸۵هزار و ۷۶۸واحدی برسد. رشد نرخ دلار آمریکا و تثبیت آن در بالای مرز ۴هزار تومان و افزایش بهای فلزات در بازار جهانی عوامل حمایتی از معاملات سهام بودند. علاوه بر این، پیش‌بینی‌‌های مثبت کارشناسان از گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها نیز در اقبال سهامداران به بازار سهام اثر‌گذار بود. روز چهارشنبه هفته گذشته معامله‌گران شاهد عرضه اولیه فولاد کاوه جنوب کیش بودند که این عرضه با تخصیص ۲۳۵۵سهم در قیمت ۱۷۶تومان به ۱۵۱ هزار و ۴۴۹ نفر (شامل ۸۸۴ حقوقی و ۱۵۰ هزار و ۵۶۵ حقیقی) انجام شد.

در گروه فولادی در پایان هفته فولاد مبارکه گزارشی مناسب را ارائه کرد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۹۶ دوره ۶ ماهه (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم را ۵۳۸ ریال اعلام کرد. این در حالی است که شرکت اولین پیش‌بینی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند را ۲۵۳ ریال و پیش‌بینی دوره ۳ ماهه را ۳۰۲ اعلام کرده بود و در پایان دوره ۶ ماهه سال مالی ۹۶ پوشش ۵۵ درصدی (۲۹۸ ریال) را داشته است. طی این دوره شرکت با تولید ۳۰۸۵ هزار تن محصول به میزان ۸۷/ ۳ درصد و با فروش ۳۲۱۱ هزار تن محصول به میزان ۴۵/ ۱ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل را داشته است.  در گروه فلزی همچنین سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن جزئیات تولید محصول جدید این شرکت را که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه طراحی شده، تشریح کرد. یوسف زاده با اشاره به نیاز بازارهای داخلی و صادراتی از طراحی و تولید گرده با قطر ۲۵۰میلی‌متر در ذوب‌آهن برای اولین بار در ایران و خاورمیانه خبر داد. وی ظرفیت تولید این گرده را ۴۰۰ هزارتن در سال عنوان کرد و افزود: این مقطع در صنایع مختلف ازجمله صنایع خودرو، فولادی، تولید لوله، شافت‌های با قطر بالا و به‌طور کلی در تولید قطعات نهایی کاربرد دارد.

در گروه لیزینگی نیز شرکت لیزینگ صنعت و معدن با سرمایه ثبت شده ۲ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ۹۶ دوره ۹ ماه را مبلغ ۲۸۵ ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد.«ولصنم»در دوره ۹ ماه پایان شهریور ماه ۹۶ به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال سود محقق کرد و ۷۷ درصد بودجه را پوشش داد.  این شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۲۷۰ ریال سود شناسایی کرد و در ۹ماه نیز ۲۳۱ ریال از پیش‌بینی‌ها را پوشش داده بود. در گروه کاغذ‌سازی شرکت صنایع کاغذسازی کاوه که در چند سال اخیر برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را در دستور کار داشت، سرانجام با تصویب اکثر سهامداران در مجمع، افزایش سرمایه خود را ثبت کرد. ‌بر‌اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۶تیر سال ۹۴ و صورتجلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۵ دی ماه سال ۹۵، افزایش سرمایه «چکاوه» به ثبت رسید.

درگروه کامپیوتری نیز شرکت ایران ارقام نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ شهریور‌ماه ۹۷ را حسابرسی شده و با سرمایه معادل ۵۰۰ میلیارد ریال منتشر کرد. این شرکت در نظر دارد در سال مالی آتی مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال سود خالص کسب کند و بر این اساس، مبلغ ۴۱ ریال سود خالص به ازای هر سهم اختصاص دهد در حالی که پیش‌بینی زیان خالص هر سهم سال مالی ۹۶ مبلغ ۹۸ ریال اعلام شده بود. در گروه سیمانی بعد از دو سال تمدید قرارداد خرید سیمان از سوی وزارت راه و شهرسازی برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای برای کمک به تولید سیمان در داخل، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به عملکرد ضعیف در این زمینه، گفت: این تفاهم‌نامه تاثیری در تولید و خرید سیمان نداشته است.  

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: با وجود آنکه در برخی از پروژه‌های استانی وزارت راه و شهرسازی به سمت استفاده از سیمان برای این پروژه‌ها رفت، اما در نهایت مقدار قابل توجهی در این پروژه‌ها مصرف نشد که یکی از دلایل آن رقابتی شدن قیمت سیمان و کاهش آن بود که باعث عدم رغبت پیمانکاران برای استفاده از این محصول شد. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۲۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۰۳میلیارد تومان بالغ شد.با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات با رشد ۷/ ۱۲ درصدی  نسبت به هفته ماقبل به رقم ۹۲۴میلیارد‌تومان رسید.