در ابتدای این مراسم که عصر دوشنبه گذشته برگزار شد، مدیرعامل شرکت آسیاتک گزارشی درباره برنامه‌های آتی و اطلاعات عملکرد مالی ودستاوردهای فنی این شرکت ارائه کرد. محمدعلی یوسفی زاده ارائه اینترنت پر‌سرعت بر مبنای ADSL برای مصارف خانگی و سازمانی، امکان ایجاد شبکه خصوصی مجازی VPN برای اتصال بین دفاتر و شعب مختلف سازمان‌ها، ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی با زیرساخت‌های مختلف، امکان ارائه خدمات میزبانی وب، دامنه اینترنتی، ایجاد و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده را از جمله این خدمات دانست. وی تصریح کرد: ارائه تلفن‌های ثابت و حضور در بازار موبیلیتی با توجه به مجوز MVNO اخذ شده، ارائه خدمات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری و ارائه خدمات مبتنی بر TD-LTE در آینده نزدیک نیز از جمله دیگر خدمات این شرکت در آینده خواهد بود.

مدیرعامل آسیاتک در بخش دیگری از سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که این شرکت با آغاز پروژه‌ای از سال ۹۲، محتوای وب سایت‌های ایرانی را که سال‌ها در خارج از ایران نگهداری و مبالغ دلاری و یورویی بسیاری هزینه می‌شد با ایجاد ساختاری مطابق استانداردهای بین‌المللی و همزمان با افزایش نرخ ارز به داخل ایران آورده تا به خرید بیشتر اینترنت و صرف هزینه کمتر کمک کند.وی افزود: نرخ تحویل محتوا در این پروژه بیش از ۱۲۰ گیگ بر ثانیه است که روی دیسک‌هایی در دیتاسنتر آسیاتک با فضای ۲ پتابایت نگهداری می‌شود.  یوسفی‌زاده درخصوص مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی گفت: مذاکره‌ای با دو شرکت از کشورهای آسیایی و اروپایی انجام شده، اما منتظر ورود «آسیاتک» به بازار سرمایه و تاثیرات آن بر شرکت هستیم تا پس از آن مذاکرات را پیش ببریم.

وی درباره تاثیر نرخ ارز براین شرکت عنوان کرد: عمده تجهیزات وارداتی مورد نیاز در سال‌های گذشته خریداری شده و ریسک نرخ ارز از این بابت شرکت را تهدید نمی‌کند. در کل، سعی بر این خواهد بود تا با بهینه ترین امکانات و هزینه مالی، بیشترین بهره‌وری در فضای سرویس‌دهی صورت پذیرد. سپس با حضور مدیرعامل، مشاور پذیرش، مدیر مالی و نماینده شرکت بورس اوراق بهادار تهران، پنل پرسش و پاسخ برگزار و به سوالات حضار که به‌صورت کتبی و شفاهی دریافت شده بود، پاسخ داده شد. حمیدرضا دانش کاظمی مشاور پذیرش شرکت آسیاتک با بیان اینکه عمده درآمدهای شرکت از ۳ بخش تامین می‌شود که بخش اول و عمده آن بر مبنای ADSL است (VDSLهم به آن اضافه می‌شود)، بخش دوم درآمدها از فروش پهنای باند اختصاصی و بخش سوم خدمات دیتاسنتر است که به‌طور معناداری در سودآوری شرکت تاثیرگذار است.

 وی ضمن اعلام مسوولیت بازارگردانی یکساله این سهم پس از عرضه به صندوق بازارگردانی سهم آشنای یکم، درخصوص برنامه‌های آتی افزایش سرمایه گفت: آسیاتک مطابق برنامه هیات مدیره، درصدد است یک سال پس از پذیرش در بورس تهران (محدوده اواخر سال ۹۶ یا اوایل سال ۹۷) پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی داده تا در صورت موافقت سازمان بورس، سرمایه را از محل مطالبات و آورده سهامداران به ۹۰ میلیارد تومان برساند. دانش‌ کاظمی با اشاره به پیش‌بینی سود ۴۰ میلیارد تومانی در سال جاری گفت:۸۰ میلیارد تومان سود در سال ۹۷ مطابق برنامه کسب و کار شرکت پیش بینی شده که نشان از رشد قابل توجه حاصل از راه‌اندازی سرویس‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای آتی شرکت است.  اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران از دیگر افراد حاضر در پنل پرسش و پاسخ بود که به سوالات حاضران پاسخ داد. وی با اشاره به استقبال بازار درعرضه اولیه سهام شرکت‌های حاضر در حوزه ICT برای پتانسیل‌های رشد مطلوب این حوزه به سهامداران توصیه کرد قبل از تصمیم به خرید سهام، نیاز به تحلیل شرکت‌ها را در نظر بگیرند.