در بازار دیروز در مهم‌ترین‌ تحول نماد‌های وب که روز شنبه تا صف خرید ۴۵میلیون سهمی را تجربه کرده بود با انتشار رسمی خبر ادغام شرکت‌های وب و پارس آنلاین متوقف شد تا اقدام به شفاف‌سازی کند. در ادامه شفاف‌سازی این شرکت منتشر شد اما این نماد تا پایان معاملات همچنان متوقف باقی ماند. دیروز بحث در مورد این ادغام در بازار به مهم‌ترین خبر تبدیل شد. معامله‌گران شاهد انواع تحلیل‌ها در مورد این شرکت مشترک و آینده آن در آستانه عرضه اولیه آسیا‌تک و همچنین احتمال افزوده شدن شاتل به این مجموعه بودند. دیروز با حکم وزیر نفت، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل سابق شستا به مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شد.با صدور حکمی از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت سیدرضا نوروززاده به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت منصوب شد. نوروززاده در کارنامه کاری خود سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست هیات‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیرعاملی شستا را دارد.مرضیه شاهدایی، مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی به‌عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب شد.

در گروه پالایش همچنان شرکت‌های پالایشگاهی با انتشار گزارش‌هایی از ناتوانی در پیش‌بینی سود هر سهم به دلیل عدم ارسال نرخ‌های فروش و خرید از سوی پخش و پالایش خبر می‌دهند.  در گروه قندی همچنان معامله‌گران در انتظار اعلام نرخ‌های شکر برای سال جاری هستند. دیروز در همین‌باره مجری طرح چغندر قند گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد درخصوص افزایش قیمت تضمینی چغندر قند حدود ۵ تا ۶ درصد بوده است.به گفته وی:  چون محصول شکر در داخل تولید می‌شود و اگر قیمت چغندر زیاد افزایش یابد، شکر هم خیلی گران می‌شود و این به صلاح کشور نیست. علیرضا یزدانی افزود: کارخانه‌ها، چغندر قند را از کشاورزان تحویل می‌گیرند و براساس نرخ تضمینی که دولت اعلام می‌کند، پول کشاورز را پرداخت می‌کنند؛ مشکلی که الان وجود دارد این است که متاسفانه هنوز کارگروه تنظیم بازار دولت قیمت شکر را برای سال جاری اعلام نکرده است و این باعث شده کارخانه‌ها نتوانند شکر تولیدی خود را بفروشند؛ بنابراین در پرداخت پول کشاورزان دچار مشکل شده‌اند.

یزدانی گفت: در حال حاضرحدود ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران باقی مانده است. ضمن اینکه دولت از سال ۹۳ به دلیل تنظیم بازار متعهد به پرداخت مبلغ ۲۰۰ تومان به ازای هرکیلوگرم شکر تولیدی توسط کارخانه‌ها به آنان بوده، در این راستا مطالبات سال ۹۳ به کارخانه‌ها پرداخت شده اما مطالبات مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ باقی مانده و همین هم یکی دیگر از دلایل تاخیر کارخانه‌ها در پرداخت مطالبات کشاورزان است.وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از چغندرکاران و کارخانه‌های قند، به‌صورت ویژه در حال پیگیری این مساله است و اخیرا نیز وزیر جهاد  کشاورزی نامه‌ای را به رئیس‌جمهور نوشته تا هر چه سریع‌تر تکلیف این مساله مشخص شود؛ چون مشکل زیادی برای کارخانه‌ها و به تبع آن برای کشاورزان ایجاد کرده است.  در گروه خودرویی فاز دوم همکاری گروه سایپا با شرکت هیوندایی پاورتک (HPT) در زمینه تولید گیربکس۶ سرعت اتوماتیک با انعقاد قرارداد جدید آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مگاموتور در حاشیه امضای این قرارداد گفت: مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی کره از اوایل سال ۹۵ آغاز شده و این همکاری با انعقاد قرارداد گسترده‌تر از قبل وارد فاز دوم خواهد شد.  محمدرضا شیخ عطار با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت: نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند که این موضوع، اهمیت انتخاب و بهره‌گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را افزایش داده و مگاموتور نیز با این شرکت معتبر بین‌المللی وارد قرارداد شده است. شیخ عطار گفت: همکاری با این شرکت در سال‌های آینده، با هدف داخلی‌سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور انجام می‌شود که برای عملیاتی شدن این اقدام باید از مرحله مونتاژ عبور کرده و وارد ساخت پوسته و دنده‌های گیربکس شویم. در این گروه دیروز نماد ایران خودرو دیزل برای برگزاری مجمع در مورد خروج از شمولیت ماده ۱۴۱متوقف شد. در گروه بانکی اقتصاد نوین به‌عنوان اولین بانک خصوصی زمان برگزاری مجمع سالانه نوبت دوم را اعلام کرد.

 پیرو برگزاری مجامع سالانه بانک‌ها در تیر سال جاری، مجمع نوبت اول بانک اقتصاد نوین در ۳۱ تیر نیز برگزار نشد. از این رو، این بانک بورسی زمان برگزاری مجمع سالانه نوبت دوم را اعلام کرد تا در راستای تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال گذشته در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۷ آبان در مجموعه صدرا به این مجمع روانه شود.در گروه بیمه‌ای، بیمه فرابورسی سامان برنامه افزایش سرمایه ۸۷درصدی از ۳ محل را داد.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۶۲میلیاردتومان و در فرابورس به ۱۴۴میلیارد تومان بالغ شد.