در معاملات هفته گذشته، تحرکات مثبت در اغلب نمادهای گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی زمینه را برای رشد قابل‌توجه نماگر فرابورس (افزایش ۳درصدِی) فراهم کرد. در واقع تمرکز معاملات این بازار در هفته گذشته حول نمادهای گروه پترو‌ پالایشی صورت گرفت. با وجود این، در جریان دادوستدهای دیروز معاملات نمادهای زیرمجموعه گروه فرآورده‌های نفتی با افت عمومی قیمت‌ها همراه شد؛ چنان‌که شاخص این گروه در پایان معاملات حدود ۹/ ۰ درصد کاهش یافت.

 این امر در حالی رخ داد که در معاملات بورس تهران هم شاهد کاهش عمومی قیمت در نمادهای پالایشی بودیم. بنابراین پس از آن رشد پرشتاب در قیمت نمادهای پالایشی، به‌نظر می‌رسد تا حدودی از شدت تب‌وتاب معامله‌گران کاسته شده است. با این حال در ادامه تحولات هفته گذشته، در گروه خودرویی فرابورس همچنان تقاضا بالاست. این گروه در هفته گذشته بیشترین رشد شاخص را میان صنایع فرابورسی تجربه کرد. دیروز نیز در ادامه حرکت صعودی قیمت‌ها در دو نماد خودرویی فرابورس، شاخص این گروه ۷/ ۲ درصد رشد کرد.  در مجموع از صنایع ۲۴ گانه فرابورس دیروز شاخص ۱۵ صنعت افزایش یافت، دو صنعت تک‌نمادی بدون تغییر و ۷ گروه با افت شاخص همراه شدند.

دیروز یکی از اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۲» با تاریخ سررسید ۲۲ آبان‌ماه، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، در پایان معاملات متوقف شد. به این ترتیب، روز گذشته، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این اوراق به کار خود در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پایان داد تا معاملات اسناد خزانه اسلامی با ۴ نماد باقی مانده دنبال شود.