نماد معادن منگنز ایران نیز با صف خرید همراه شد. شرکت معادن منگنز ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ را مبلغ ۱۹۶ ریال اعلام کرد و طی ۶ ماه مبلغ ۴۸ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. گفتنی است «کمنگنز» در دوره ۹ ماهه سال مالی قبل، مبلغ سه ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده بود.در گروه تجهیزات بر‌اساس مصوبه دولت ۶۳۱ میلیارد تومان از مطالبات و بدهی‌های مپنا با سازمان‌های خصوصی‌سازی و امور مالیاتی تهاتر شد. با تصویب هیات‌ ‌‌وزیران، مطالبات گروه مپنا بابت مطالبات شرکت‌های تابعه شامل شرکت تولید برق پرند مپنا، شرکت تولید برق سنندج مپنا و شرکت تولید برق توس مپنا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اصل بدهی شرکت مذکور‌ به سازمان‌های امور مالیاتی کشور و خصوصی‌سازی تهاتر شد.مجموع تهاتر انجام‌شده با سازمان‌های خصوصی‌سازی و امور مالیاتی حدود ۶۳۱ میلیارد تومان بوده است.در گروه هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری توسعه ملی اعلام کرد: قصد واگذاری ۱۰۰ درصدی شرکت مدیریت توسعه نگاه پویا و فروش ۴ دستگاه آپارتمان اداری و تجاری را دارد.

«وتوسم» در نظر دارد ۱۰۰ درصد زیرمجموعه دارای سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی را شامل بیش از ۹/ ۴ میلیون سهم به‌صورت نقد واگذار کند. قیمت پایه فروش هر سهم ۵۳۴۶ ریال و ارزش کل آن بیش از ۶۷/ ۲ میلیارد تومان تعیین شد. بالاترین قیمت پیشنهادی بر اساس قیمت پایه هر سهم مبنای تعیین ثمن معامله قرار می‌گیرد و به پیشنهادهای کمتر یا فاقد سپرده ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین مبلغ سپرده در مزایده برای هریک از متقاضیان خرید مبلغ ۲/ ۲۶۷ میلیون تومان معادل ۱۰ درصد مبلغ پایه فروش تعیین شده که باید در مهلت مقرر به حساب «وتوسم» واریز شود. همچنین دیروز ۸ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۱۲۳ سهم معادل ۸۹/ ۱۵ درصد سهام دشت مرغاب از طرف سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به‌صورت یکجا یا اقساط به قیمت پایه هر سهم ۸۴۵۰ ریال و در نماد «غدشت۴» عرضه شد که خریداری نداشت. در گروه سیمانی، شرکت سیمان دورود با سرمایه ثبت شده ۶۴۱ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ دوره ۶ماهه منتهی به پایان شهریور را منتشر کرد. «سدور» برای هر سهم زیان ۶ ریالی پیش‌بینی کرد. در گروه شیمیایی دیروز مجمع نیروکلر رای به تقسیم ۸۹درصد سود معادل ۲۱تومان برای هر سهم داد. در گروه بانکی دیروز اعلام شد بانک ملت ۱۸۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۶درصدی منتشر می‌کند. قرار است از امروز (دوشنبه ۲۲ آبان)، فروش تدریجی این اوراق با محاسبه و اخذ سود روز‌شمار به مدت ۵ روز تا پایان ٢٩ آبان انجام شود. نرخ سود علی‌الحساب سالانه این اوراق ۱۶ درصد، قابل پرداخت در مقاطع ماهانه و نرخ بازخرید آن قبل از سررسید، ۱۴ درصد سالانه در نظر گرفته شده است. در گروه لوازم خانگی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال افزایش قیمت این محصولات پس از اتمام ماه صفر خبر داد. در گروه خودرویی ایران‌خودرو مرحله جدید پیش‌فروش دنا پلاس با تحویل در اسفند یا فروردین و اردیبهشت ۹۷ را آغاز کرد. در این گروه شرکت صنعتی نیرو محرکه با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۶ برای سال مالی منتهی به اسفند امسال را منتشر کرد. «خمحرکه» در نیمه نخست سال به ازای هر سهم ۵ ریال سود محقق کرد. این شرکت در دوره ۶ ماهه سال مالی قبل به ازای هر سهم ۱۲ ریال سود خالص محقق کرده بود.

در دیگر تحولات گروه سیمانی یک فعال صنعت سیمان با اعلام تشکیل کارگروه ویژه برای بخش سیمان گفت: نمایندگان وزارت صنعت و انجمن سیمان در این کارگروه حضور خواهند داشت تا تصمیمی مناسب برای بخش سیمان اتخاذ شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد بُد با اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای رفع مشکلات بخش سیمان اظهار کرد: در این جلسه قرار شده برای تنظیم بازار، صادرات و افزایش مصرف داخلی سیمان سیاست‌گذاری لازم انجام شود.وی با بیان اینکه به همین منظور قرار است یک کارگروه ویژه برای بخش سیمان تشکیل شود، افزود: نمایندگان وزارت صنعت و انجمن سیمان در این کارگروه حضور خواهند داشت تا در نهایت یک تصمیم مناسب برای بخش سیمان اتخاذ شود.

بُد تصریح کرد: به این کارگروه فرصت یک هفته‌ای داده شده است تا یک جمع‌بندی را برای ساماندهی وضعیت سیمان اعلام کند. در تحولات پیرامون بازار پایه معاملات دیروز شیرین دارو  بعد از رشد ۵۳۸ درصدی قیمت سهام بازهم باطل شد. در همین راستا این شرکت اعلام کرد همه اطلاعات منتشره در کدال صحیح هستند و هیچ دخل و تصرفی در تغییرات قیمت صورت نگرفته است. در معاملات دیروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های موتوژن و پاکسان از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، سرمایه‌گذاری جامی و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر بازگشایی شدند.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۳۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۲۷ میلیارد تومان بالغ شد.