رشد بورس با سیگنال‌های جهانی

در بازار دیروز در تحولات کلان علی سعیدی در بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: شرکت‌های زیادی برای ورود به بورس تهران و فرابورس تقاضا داده‌اند و پرونده این شرکت‌ها در حال بررسی است. وی گفت: این شرکت‌ها از نظر حسابرسی، شفافیت و تداوم فعالیت در کمتر از ۶ ماه بررسی می‌شوند، تا به مرحله عرضه سهام در بورس برسند. در گروه واسطه گری مالی شرکت سرمایه‌گذاری بیمه با ارسال نامه به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد عدم فروش ساختمان مرکزی شفاف‌سازی کرد.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد عدم فروش ساختمان مرکزی شفاف‌سازی کرد.

علی لطفی اعلام کرده است، پیرو آگهی مزایده منتشر شده در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار در تاریخ ۱۱ آبان ماه امسال و متعاقبا صورتجلسه بازگشایی پاکت‌ها در تاریخ ۲۴ آبان ماه امسال، موضوع در جلسه هیات مدیره شرکت در تاریخ هشتم آذر ماه مطرح شد که هیات مدیره با هیچ یک از پیشنهادهای دریافت شده موافقت نکردند. بر همین اساس، موضوع فروش ساختمان مرکزی از دستور کار خارج شد. در گروه خودرویی دیروز شفاف‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری سایپا منتشر شد تا این شرکت در آستانه بازگشایی قرار گیرد در گروه کامپیوتری معاون مالی آسان پرداخت پرشین با بیان علل افزایش سودآوری در نیمه اول سال جاری، از تداوم رشد آن در نیمه دوم سال خبر داد. سعید جهانشاهلو درباره تاثیراتی که ممکن است پیشنهاد بانک مزبور به بانک مرکزی مبنی تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد، گفت: براساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده یک بانک پیشنهادهایی مبنی بر تغییر در کارمزد POSها ارائه کرده است اما هزینه تراکنش‌ها بر شرکت‌‌های PSP بی‌تاثیر است، زیرا با توجه به ماهیت این شرکت‌‌ها که ارائه‌دهنده خدمات هستند صرفا در ازای ارائه خدمات درآمد کسب می‌‌کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای آنها نخواهد داشت. وی درباره سایر اثرات نیز گفت: این نظام‌مندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین‌المللی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد و در نهایت شاهد جهش مثبتی در درآمد شرکت‌‌های psp خواهیم بود. وی درخصوص اینکه چرا سود سال جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده اظهار کرد: رشد سودآوری آپ در سال جاری را می‌توان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود خدمات ارائه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب این افزایش سود شده است.

ضمن اینکه در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را نسبت به سال گذشته متنوع‌ تر ‌سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب از پایانه‌های فروشگاهی و افزایش POSها نقش بسزایی در افزایش سودآوری در سال جاری داشته است. این مقام مسوول به تاثیر کاهش هزینه‌‌های ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که از بالا بردن ضریب بهره‌وری دستگاه‌های کارتخوان آپ به وجود آمده است. جهانشاهلو درخصوص اینکه آیا جهش سودآوری در نیمه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه خواهد داشت، افزود: اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌‌های مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که می‌‌تواند ما را به تداوم رشد سودآوری امیدوار کند. وی با اشاره به استراتژی‌‌های آتی تاکید کرد: در آینده تمرکز آسان پرداخت پرشین روی کارمزد شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت، زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارائه شده پیش خواهند رفت. جهانشاهلو درخصوص برخی شنیده‌ها درباره ورود آپ به سایر حوزه‌های خدمات انفورماتیکی گفت: خدمات جدیدی در دست اقدام است که هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است. اگر بررسی‌‌ها به پایان برسد در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. در مجموع بازار روز شنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۳۵۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۴۷میلیارد تومان بالغ شد.