وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر در راستای اصلاح ساختار و ارتقای فضای نظارتی تاکید کرد: تحقق وظایف نظارتی جدید حسابداران رسمی در گرو وحدت و همبستگی حرفه‌ای آنان است.

دراین مراسم پس از یادمان درگذشتگان جامعه‌ حسابداران رسمی ایران در سال گذشته، به تجلیل از حسابداران رسمی و نیز رتبه‌های برتر در سلسله آزمون‌های برگزارشده پرداخته شد. در ابتدای مراسم از جمعی از پیشکسوتان حرفه‌ حسابرسی در کشور تجلیل و از استادان پیشکسوت با اعطای هدایایی تقدیر شد. در این بخش از آقایان هوشنگ خستوئی، ابوالقاسم مرآتی، احمد ثابت مظفری، حسین خطیبیان، قاسم شیخانی، فریدون ایزدپناه، حسن خدایی، فریبرز اطمینان، هادی محبی، ابوالفضل اسلامی، علی‌اصغر شهبازی، عباس رضاییان، علی نصیری نسب، اصغر عبداللهی تیرآباد و داود حسینی تجلیل شد.

بخش بعدی مراسم به معرفی جوان‌ترین اعضای جامعه‌ حسابداران رسمی ایران اختصاص داشت و در این بخش از سینا مهربانی، محسن رضایی، جواد شیخ غفاری و خانم‌ها انیس فتالی پور و بهاره حقیقی طلب تقدیر شد. در ادامه، نفرات برتر آزمون حسابدار رسمی سال ۱۳۹۵، منصور شهلایی، محمد عبادی و حامد مختار تودشکی معرفی و از آنان تقدیر شد. همچنین در این مراسم به معرفی نفرات برتر آزمون‌های رتبه‌بندی حرفه‌ای جامعه حسابداران رسمی ایران در سه سطح حسابرس ارشد، سرپرست حسابرسی و سرپرست ارشد حسابرسی پرداخته شد.  در ادامه، خبرنگاران برتر در حوزه‌‌ حسابداری و حسابرسی و مالی معرفی شدند و از آنان تجلیل شد. در این بخش، از زهرا مجتهد و مجید اسکندری از روزنامه «دنیای اقتصاد» و رضا امامی از خبرگزاری فارس تقدیر شد.

تقدیر از همکارانی که پیشنهادهای اصلاحی برای اساسنامه دادند، بخش بعدی این مراسم را تشکیل می‌داد و در این بخش از نظام‌الدین ملک آرایی، حسن خطیبیان، علی‌اصغر فرخ، مصطفی دیلمی پور، محمدرضا عبدی، بهرام غیایی، فرزاد سنندجی، هوشنگ نادریان، منوچهر انوری‌زاده، بهروز رزم‌آزما، مسعود دیزه‌ای، محمد حاجی‌پور، اسدالله نیلی، مجید بمانی، محمد‌حسن فامیلی، حسن آسمانی، حمیدرضا ارجمندی، حسین حسنی و حسین شیخ سفلی تقدیر شد.

در پایان مراسم و پس از پخش ترانه ـ سرود جامعه حسابداران رسمی ایران مراسم سوگند حسابداران رسمی جدید برگزار شد. در این مراسم استاد نظام‌الدین ملک‌آرایی سوگندنامه جامعه حسابداران رسمی ایران را قرائت و اعضای جدید جامعه حسابداران رسمی متن سوگندنامه را تکرار کردند.