در گروه پالایشی دیروز دو نماد پالایشگاه لاوان و شیراز متوقف شدند. انتظار می‌رود همانند شرکت پالایش نفت بندرعباس، این دو شرکت نیز با تعدیل‌های مثبت همراه شوند. با توجه به وضعیت قیمت‌های اعلام‌شده از سوی شرکت پالایش و پخش تعدیل دیگر نمادهای پالایشگاهی نیز دور از دسترس نیست. در گروه لوازم خانگی دیروز شرکت کارخانجات پارس الکتریک اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ اسفند ۹۶ را به‌صورت حسابرسی نشده با سرمایه معادل ۳۰۰ میلیارد ریال منتشر کرد.

شرکت کارخانجات پارس الکتریک با انتشار اولین پیش‌بینی سود سال ۹۶ معادل ۹۹ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال سود خالص پیش‌بینی کرد و بر این اساس مبلغ ۳۳۲ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۶ درصد افزایش داشت.در گروه انفورماتیک دیروز یک مقام مسوول از درج نام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد معاملاتی «سپ» در فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده برای نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.روح‌الله حسینی‌مقدم، معاون شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از درج نماد معاملاتی پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته‌ در بورس خبر داد وگفت: با درج نماد معاملاتی «سپ» روی تابلوی معاملات بورس تهران به زودی سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

وی افزود: این شرکت سوم آبان‌ماه ۱۳۹۶ با شماره ۱۱۵۴۱ موفق به پذیرش در بورس شد. این شرکت در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ به‌عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته‌ در بورس در بخش «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «‌‌مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد صنعت «۷۲۲۰۰۸» و نماد معاملاتی «سپ» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است. این در حالی‌است که به رغم افزایش شمار شرکت‌های موجود در لیست انتظار برای عرضه اولیه، برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های پذیرفته‌شده به چشم نمی‌خورد.در گروه خودرویی اعلام واگذاری بلوک ۸۵/ ۱۵ درصدی ایران خودرو منجر به صف خرید شد. دیروز قبل از شروع معاملات، نماد ایران خودرو تا حوالی ساعت ۹:۲۵ بسته شد تا توضیحات این شرکت درباره عرضه بلوکی ۸۵/ ۱۵درصدی اعلام شود.بعد از انتشار توضیح کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو ، نماد «خودرو» با صف خرید همراه شد.

این بلوک که معادل یک کرسی هیات مدیره ایران خودرو است، در دو بخش و شامل۶/ ۵ درصد مربوط به شرکت نگار نصر و باقی معادل حدود ۲/ ۱۰ درصد هم مربوط به سرمایه‌گذاری سمند بوده است و درصورت فروش بلوک ۱۵/ ۸۵ درصدی، هیات مدیره ایران خودرو در مورد نحوه مصرف وجوه حاصله تصمیم خواهد گرفت.احتمالا منابع حاصل از فروش این بلوک صرف اجرای پروژه‌ها و تسویه بخشی از تسهیلات و... خواهد شد. انتظار می‌رود یک خودروساز کوچک داخلی خریدار این بلوک باشد. در گروه خودرویی همچنین معاون وزیر صنعت، با اعلام آخرین وضعیت قرارداد رنو فرانسه با ایدرو، از احتمال اندک واگذاری سایت بن‌رو به رنو خبر داد.

محسن صالحی‌نیا در مورد قراردادهای خودروسازان با شرکای خارجی با محوریت رنو فرانسه گفت: تاخیر شرکت بن‌رو در تولید مشترک رنو و ایدرو به دلیل مخالفت مدیرعامل سابق سایپا نبود بلکه با توجه به حضور چند زیرمجموعه سایپا در ترکیب سهامداری بن‌رو، از لحاظ فنی توافقی برای واگذاری به‌صورت مشترک انجام نشده است.وی با اعلام احتمال اندک واگذاری بن رو به رنو ادامه داد: درحالی مدیران ارشد رنو در این هفته به ایران می‌آیند که دو پیشنهاد ارائه شده، مورد پذیرش قرار گرفته است. اولی تاسیس شرکت مشترک تا پایان سال میلادی ۲۰۱۷ و دومی ایجاد مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو است. در این میان مذاکرات برای ایجاد زیرساخت‌ها در جریان است. برای تولید مشترک، دو سایت دیگر به رنو پیشنهاد شده است.به گفته صالحی‌نیا، زمان‌بندی پلت فرم برای تولید خودرو در کلاس A و به همراه ۵ مدل خودرو در کلاس B و B+ درجریان است.

 در گروه خودرویی دیروز همچنین فنرسازی خاور پیشنهاد هیات‌مدیره را به مجمع عمومی فوق‌العاده منتشر کرد. این پیشنهاد درخصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد و کاهش هزینه‌های مالی و اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت.در گروه غذایی دیروز نماد مارگارین نیز با رشد قیمت و صف مواجه بود. شرکت مارگارین دیروز درخصوص اقدام به فروش زمین مجاور کارخانه شفاف‌سازی کرد.«غمارگ» پیرو دستورات هیات مدیره برای تامین بخشی از کسری نقدینگی، زمین مجاور کارخانه به مساحت ۴۳۱۵ متر مربع را از طریق مزایده به فروش گذاشته است. به این ترتیب، قیمت پایه پیشنهادی مبلغ ۱/ ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است. با توجه به خرید این زمین در سالیان گذشته قیمت تمام شده زمین ناچیز است و به محض قطعی شدن فروش اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نیست و به محض روشن شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

در گروه انبوه‌سازی شرکت عمران و توسعه فارس پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل یک هزار میلیارد ریال منتشر کرد. « ثعمرا»با انتشار گزارش پیش‌بینی سال مالی ۹۷ معادل ۴۰۰ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال سود خالص کنار گذاشت. این شرکت مبلغ ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۲۰ درصد افزایش داشت. در پایان معاملات دیروز‌ های‌وب با معامله ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش حدود ۹۷میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان، حق‌تقدم خرید سهام کی‌بی‌سی، حق‌تقدم خرید سهام بین‌المللی محصولات پارس، سیمان سپاهان و حق‌تقدم خرید سهام آن، گروه صنایع کاغذ پارس، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی داراب، گسترش صنایع انرژی آذراب، پتروشیمی جهرم،پتروشیمی فسا، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان متوقف شدند. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت)در بورس به ۳۱۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۳۵میلیارد تومان رسید.