اطلاع از فضای بازار و رفتار دیگر فعالان بازار سهام به‌عنوان وجه سوم بازدهی مطلوب سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند به سهامداران کمک کند. به عبارت دیگر پیش‌بینی و آگاهی از رفتار و انتظارات معامله‌گران سهام امری است که می‌تواند در تصمیم‌گیری سهامداران اثرگذار باشد. این موضوع بر اهمیت نظرسنجی تاکید می‌کند. لزوم آگاهی داشتن از نظرات کارشناسان و معامله‌گران البته نه برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری در یک سهام بلکه برای تنظیم زمان ورود و خروج به معاملات امری ضروری به شمار می‌رود.

در این میان سایت تحلیلی «دنیای بورس» در یک اقدام مستمر و منظم به دریافت دیدگاه سهامداران و کارشناسان از روند معاملات بورس تهران به ‌صورت هفتگی و روزانه پرداخته است. همچنین مسائل مهم روز مربوط به بازار نیز از نگاه «دنیای بورس» دور نمانده است. در همین راستا تحلیل روند شاخص بورس تهران پس از عبور از قله تاریخی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج جالب توجهی نیز نشان داد. در آن نظرسنجی غالب کارشناسان اعتقاد داشتند شاخص سهام در کوتاه‌مدت رکوردشکنی‌های خود را ادمه می‌دهد امری که طی یکی، دو هفته اخیر محقق شد.

در مجموع می‌توان گفت، دریافت نظرات بازیگران سهام و کارشناسان فعال در این حوزه موضوعی است که می‌تواند در کسب بازدهی مطلوب و مناسب مورد توجه قرار بگیرد. «دنیای بورس» در طول فعالیت خود، نظرسنجی‌های متعددی از فعالان تالار شیشه‌ای داشته است. علاقه‌مندان برای مطالعه این نظرسنجی‌ها با مراجعه به آدرس www.donyayebourse.com می‌توانند ضمن رصد این نظرسنجی‌ها، امکانات و سابقه مطالب تحلیلی «دنیای بورس» را مشاهده کنند و به منظور بهره‌مندی از دیگر خدمات کامل این سایت با پرداخت هزینه‌ای مناسب ثبت‌نام کنند.