برای آنکه بتوان از این احساس «جاماندگی» رهایی یافت باید سه اصل ابتدایی را آموخت. نخست آنکه به‌عنوان یک فرد نمی‌توان از همه فرصت‌های موجود در بازار سهام استفاده کرد. به بیان ساده‌تر، وقتی یک شخص به تنهایی به بررسی و تحلیل سهام می‌پردازد به دلیل محدودیت‌های زمانی، اطلاعاتی و ارتباطی نمی‌تواند از همه بخش‌های سودآور بهره‌مند شود.دومین اصل مورد پذیرش آن است که همواره نمی‌توان در کمترین قیمت ممکن یک سهم را خرید و در بیشترین نرخ آن را به فروش رساند. موضوعی که گاه در میان تازه‌واردها باعث برآورد غلط از سود مورد انتظار می‌شود؛ زیرا آنها در بسیاری از موارد برای محاسبه بازدهی یک سهم، کمترین قیمت را با بیشترین قیمت آن بازه مقایسه می‌کنند. موضوعی که در عمل عموما رخ نمی‌دهد و اگر از سوی سهامدار پذیرفته نشود عموما احساس عقب ماندن می‌کند.

اما سومین و شاید مهم‌ترین مساله آن است که بدانیم چرا یک سهم را خریده و چرا باید آن را به فروش برسانیم. این موضوع مستلزم داشتن تحلیل دقیق نه تنها از وضعیت سودآوری شرکت بلکه از شرایط «رفتاری بازار» است. در اقتصاد رفتاری تاکید می‌شود که «جمع اجزا از کل آنها بزرگ‌تر است». جمله‌ای که گرچه از نگاه ریاضی ممکن است درست نباشد، اما لزوما انتظار تک تک افراد می‌تواند برآیندی متفاوت از جمع ریاضی آنها ارائه دهد. مساله‌ای که در بازار سهام قیمت‌ها را بالاتر یا پایین‌تر از قیمت‌های تعادلی می‌برد. بنابراین، اگر ندانیم که چرا یک سهم خریداری شده یا به فروش رسیده است، همواره حسرت جاماندگی خواهیم داشت.با در نظر گرفتن این سه اصل، بهترین مسیر برای سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود. به این معنا که نخست، به منظور داشتن فرصت‌های بیشتر سودآوری به مشارکت بیشتر و استفاده از تیم‌های تحلیلی نیاز است. دوم آنکه اگر در کف قیمتی موفق به خرید نشده‌ایم یا در سقف سهام خود را نفروخته‌ایم، به معنای آن نیست که سود مناسبی کسب نکرده‌ایم. ایده‌آل‌گرایی در بسیاری از موارد باعث می‌شود سهامدار از تمام فرصت‌های سودآوری جا بماند. توجه به اصل سوم نیز باعث می‌شود نه تنها بر اساس هیجان اقدام به خرید یا فروش سهام خود نکنیم، بلکه از رفتار متفاوت بازار با انتظارات شخصی احساس یأس نداشته باشیم.

تیم تحلیلی «دنیای بورس» دو مزیت اساسی برای سرمایه‌گذاران همراه خود ایجاد کرده است. نخست آنکه تحلیلگران متعدد در این سایت می‌توانند فرصت‌های بیشتری را به فعالان معرفی کنند. اما دومین ویژگی که اهمیت بالاتری نیز دارد، رصد و تحلیل دقیق از نحوه خرید و فروش است. به‌عنوان یکی از نمونه‌ها در ماه‌های اخیر می‌توان به سهام «فولاد» اشاره کرد. شاید بسیاری از فعالان مدعی شوند که سهام فولاد مبارکه را در قیمت‌های کمتر از ۱۵۰ تومان تحلیل کرده‌اند، اما آنچه سایت «دنیای بورس» را متمایز می‌کند داشتن تحلیل دقیق از سودآوری این شرکت است. موضوعی که باعث شد نه تنها در قیمت‌های مزبور سهام «فولاد» جذاب ارزیابی شود، بلکه حتی پس از رشدهای قدرتمند در قیمت‌های ۱۸۰ تومان، ۲۰۰ تومان و ۲۳۰ تومان نیز مجددا پتانسیل‌های این سهم معرفی شد.داشتن این نگاه دقیق از دلایل رشد یا افت یک سهم باعث می‌شود «حسرت جاماندگی» برای یک سهامدار به حداقل برسد. متقاضیان با مراجعه به آدرس WWW.DONYAYEBOURSE.COM می‌توانند امکانات و سابقه مطالب تحلیلی «دنیای بورس» را رصد کرده و به منظور بهره‌مندی از امکانات این سایت با پرداخت هزینه‌ای مناسب ثبت‌نام کنند.