دیروز شاخص کل هم‌‌وزن هم با افزایش ۷۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۸۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز در تحولات مهم اعلام عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه امید دارای اهمیت بود. براساس اعلام در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه تعداد ۴۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امید به‌عنوان پانصد و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود، به‌طوری که حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در این عرضه اولیه، تعداد ۱۰ هزار سهم و کف و سقف قیمت بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان خواهد بود.  در گروه فلزی نورد و تولید قطعات فولادی که سود هر سهم را ۸۸ درصد افزایش داده بود، از کاهش سود در ۴ ماه پایانی سال هم خبر داد. نورد و تولید قطعات فولادی در عملکرد ۸ ماهه، سود هر سهم را با ۸۸ درصد افزایش، از ۳۶۶ به ۶۸۷ ریال رساند و تا پایان آبان قادر به پوشش ۶۲۳ ریال معادل ۹۱ درصد از سود جدید شد. در گروه تجهیزات مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: توسعه توربین‌های جدید نیروگاهی بر مبنای پلت‌فرم‌های موجود طراحی و ساخته می‌شود تا هزینه‌ها کاهش یابد. در گروه حمل و نقل مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد واگذاری اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به دو شرکت داخلی به مدت ۵ سال خبر داد.

در بازار دیروز با اعلام خبر انعقاد قرارداد با دو شرکت تایدواتر و دریایی سینا، سهامداران با رشد قیمت این دو نماد مواجه شدند. دیروز همچنین دریایی سینا با انتشار اطلاعیه‌ای خاطر نشان کرد که عملیات کانتینری اسکله ۲برای ۵سال به این شرکت سپرده شده است که البته در سود سال جاری شرکت تاثیری ندارد. در گروه پتروشیمی دیروز پتروشیمی خارک با اعلام تعدیل مثبت ۳۳درصدی توجه کارشناسان را به سمت خود جلب کرد.

 این شرکت در گزارش اصلاحیه‌ای پیش‌بینی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ را مبلغ ۳۴۸۸ ریال سود به ازای هرسهم پیش‌بینی کرده است. در نماد مخابرات این شرکت آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده را منتشر کرده است. این مجمع به منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه در ساعت ۹روز یکشنبه هفته آینده (۳دی) برگزار می‌شود. در گروه شرکت‌های خدمات مالی بورس کالای ایران با تعدیل مثبت ۲۲درصدی، سود جدید هر سهم را اعلام کرد.سود هر سهم در پیش‌بینی جدید شرکت۴۸۰ ریال اعلام شده است. بورس کالای ایران در ۶ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری (حسابرسی نشده) مبلغ ۲۰۹ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. در گروه بانکی با‌نک صادرات از سهامداران داوطلب برای حضور در ترکیب هیات مدیره دعوت کرد تا زمینه برگزاری مجمع و تصویب صورت‌های مالی ۹۵ در روزهای آینده فراهم شود. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما آرام بود که در آن ارز ش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۶۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۳۲میلیارد تومان بالغ شد.