دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و حق تقدم استفاده نشده آن، حق‌تقدم استفاده‌نشده مجتمع‌های توریستی و تفریحی آبادگران ایران، اوراق اختیار فروش تبعی سهام فولاد خوزستان، فرآورده‌های نسوز آذر، داروسازی تولیددارو، نورد و لوله اهواز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآوری مواد معدنی ایران، مواد اولیه دارویی البرز بالک، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان متوقف شدند. در بازار دیروز در گروه قندی قند هگمتان در آستانه برگزاری مجمع سالانه تعدیل دیگری را اعلام کرد دیروز قند هگمتان سود سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۹۶را با ۱۳درصد افزایش به ۶۸۱ ریال رساند. در این گروه، شرکت قند نیشابور اطلاعات و صورت‌های مالی سال مالی ۹۶ را حسابرسی شده منتشر کرد. در دوره یاد شده سود خالص برابر ۴۷ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال اعلام شد و مبلغ ۲۳۵ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته شد. گفتنی است «قنیشا» در سال مالی قبل مبلغ ۱۱ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود.
در گروه دارویی با توقف نماد تولید دارو بعد از افت ۲۰درصدی این شرکت اقدام به شفاف‌سازی کرد. «دتولید» اعلام کرد از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر به علت کمبود شدید نقدینگی در شرکت‌های داروسازی ناشی از عدم وصول به موقع مطالبات از شرکت‌های پخش در راستای طرح تحول سلامت، این شرکت را دچار توقف در تولید محصولات و در نتیجه کاهش فروش و در نهایت سود شده است. در گروه برقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با تاکید بر اینکه طبق آمارهای قبلی ۱۶ میلیون دلار ترانس نرمال وارد کشور شده و قطعا با افزایش تعرفه واردات این عدد کاهش خواهد یافت، گفت: وزارت نیرو برای ۲۰ نیروگاه تولید برق کشور درخواست ۲۰ ترانسفورماتور ۳ فاز داده است که موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار از کشور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ارسلان فتحی‌پور با اشاره به اینکه برای نخستین بار در خاورمیانه طراحی و تولید بزرگ‌ترین‌ ترانسفورماتور 3 فاز در ایران صورت گرفته است، گفت: محققان جوان ایرانی برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه بزرگ‌ترین‌ ترانسفورماتور سه فاز را طراحی و تولید کردند به‌طوری که این ترانسفورماتورها ۱۰۰ درصد از فناوری‌های داخلی تولید شده است. در گروه فلزی، معاون فولاد مبارکه با بیان اینکه تعامل با شستا تنها به کمک مدیریت ذوب‌آهن اصفهان امکان‌پذیر است، از چشم‌انداز سنگ‌آهنی‌ها و تعدیل قیمت محصولات فولادی خبر داد. نادری معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تکذیب شایعه خرید بلوک کنترلی و مدیریتی شرکت ذوب آهن اصفهان از سوی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به مشکلات ذوب آهن، ظاهرا مجموعه تأمین اجتماعی خواستار کمک در زمینه مدیریت این واحد صنعتی هستند که در صورت ارائه مشاوره از این بابت زیانی به فولاد مبارکه منتقل نخواهد شد.
امیرحسین نادری از آخرین جزئیات شکایت صندوق بازنشستگی فولاد در کمیته تخلفات بر سر واگذاری بلوک مدیریتی 1/ 16 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به فولاد مبارکه سخن گفت و افزود: این معامله بر اساس مقررات بورس قطعی شده و بر اساس قانون مجامع فوق‌العاده برای تغییر ترکیب مدیریت شرکت‌های سنگ آهنی نیز برگزار شده است، اما معلوم نیست متولیان صندوق بازنشستگی فولاد بر سر چه چیزی همچنان سماجت می‌کنند. نادری با اشاره به روند تولید قابل قبول مجتمع فولاد هرمزگان در عملکرد سه ماهه سوم امسال از صفر شدن زیان انباشته سنواتی این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گزارش‌های عملکردی فولاد مبارکه نیز در حالی به زودی منتشر می‌شود که این شرکت با وجود رشد قیمت‌ها هیچ مشکلی از بابت فروش نداشته است.
در گروه بیمه‌ای دیروز نگاه‌ها به سوی حادثه کشتی نفتکش ایرانی در دریای چین بود جایی که براساس اعلام اولیه رقم ۵میلیون دلار حداقل خسارات شرکت‌های بیمه البرز و ملت از این حادثه خواهد بود. در همین حال مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر تعیین سهام باقی‌مانده در ۳ شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا گفت: قیمت پایه برای واگذاری در بورس به‌زودی تعیین می‌شود. جعفر سبحانی درباره زمان واگذاری سهم باقی‌مانده دولت در ۳ شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا به ایبِنا گفت: با توجه به بورسی بودن هر ۳ شرکت، تعیین قیمت پایه هر سهم زمانبر نیست و تلاش می‌کنیم از طریق بورس انجام شود. در گروه پالایشی دیروز دو پالایشگاه اصفهان و تهران با نامه سازمان بورس مواجه شدند که براساس آن به دلیل عدم اعلام گزارش‌های ۶ ماهه حسابرسی شده مشمول فرآیند تعلیق شده‌اند. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما کم حجم بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۲۲۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۷میلیارد تومان بالغ شد.