در این شرایط شاخص کل با افت نمادهای عمده‌ای نظیر فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج‌فارس، ملی مس، ایران خودرو و پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز با افت ۴۱۵ واحدی معادل ۴۲/ ۰ درصد مواجه شد تا با ترک سطح حمایتی ۹۸ هزار واحد در پایان معاملات به رقم ۹۷هزار و ۷۱۸واحد برسد. دیروز شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۲۳ واحدی (۱۳/ ۰ درصد) به رقم ۱۷هزار و ۴۴۸واحد رسید.  در بازار دیروز در ادامه سفر هیات دولت به استان کرمان و افتتاح طرح خط هفتم کنسانتره گل‌گهر، چادر‌ملو نیز شاهد افتتاح دو پروژه مهم بود. دیروز، دو پروژه واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو اردکان و کارخانه ۳/ ۱ میلیون تنی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری گشایش یافت.

در گروه قندی، اعلام نرخ نهایی شکر و یارانه دولتی هر کیلو شکر تولیدی کارخانه‌های قند به اعلام گزارش‌های جدید شرکت‌های این گروه منجر شد. بر این اساس، دو شرکت قند ثابت خراسان و قند اصفهان به سوال سازمان بورس درباره تاثیر اعلام نرخ شکر بر پیش‌بینی در آمد هر سهم توضیح دادند. هر دو شرکت با اعلام افزایش تولید از عدم تاثیر کاهش یارانه دولتی خبر دادند. همچنین دیروز قند پیرانشهر با اعلام دریافت یکصدهزار تن چغندر بیشتر تعدیلی ۲۶درصدی را اعلام کرد.  در گروه فلزی، معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد زمان بازگشت این شرکت به تابلو توضیح داد.

به گزارش بورس پرس، بهنام محسنی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای میان فرابورس و مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: مقرر شد با همراهی مدیران مربوطه در شرکت ذوب‌آهن و با استفاده از رهنمودهای سازمان بورس، همکاران فرابورس و شرکت اقدامات لازم را به منظور رفع ابهامات انجام دهند و با تصمیم جدی مدیران «ذوب‌»برای ارتقای شفافیت، بازگشایی نماد معاملاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رقم خورد.  وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیران ذوب‌آهن عزمی جدی و راسخ برای ارتقای سطح شفافیت اعلام کرده‌اند، افزود: قرار است طی جلسات منظمی تمامی موارد ابهام به وجود آمده از جمله در مورد عملکرد شرکت، وضعیت صورت‌های مالی تلفیقی، موضوع افزایش سرمایه و سایر تصمیمات که بر روند معاملات سهام نیز اثرگذار است مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و با اقدامات مناسب مدیران آن برطرف شود.  محسنی تاکید کرد: بدیهی است تمامی تصمیمات و اقدامات شرکت از طریق سایت کدال به عموم ذی‌نفعان منعکس می‌شود و تنها مرجع رسمی و مورد وثوق سهامداران و سرمایه‌گذاران برای کسب اطلاعات کدال خواهد بود.

در گروه فلزی همچنین، مدیرعامل شرکت ملی مس اعلام کرد: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کرمان، ۱۳ پروژه این شرکت در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۲/ ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.  در گروه بانکی، بانک صادرات در آستانه برگزاری مجمع سالانه (امروز)، از برنامه واگذاری ٥ شرکت زیرمجموعه خبر داد. «وبصادر» اعلام کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تاکیدات بانک مرکزی مبنی بر الزام بانک‌ها به خروج از بنگاهداری، و نیز به منظور چابک‌سازی و افزایش سهم دارایی‌های مولد در چارچوب بودجه مصوب، سهام ٥ شرکت زیر مجموعه خود را واگذار می‌کند.  این بانک در نظر دارد سهام هر یک از شرکت‌های انرژی سپهر (٩٨ درصد)، سرمایه‌گذاری توسعه سپهر تهران (٩٥ درصدی)، توسعه سپهر ماندگار خراسان (١٠٠ درصد)، توسعه سپهر فارس (١٠٠ درصد) و سرمایه‌گذاری خدمات نوین گردشگری سپهر جم (٦٥ درصد) را به‌طور یکجا و نقد یا به‌صورت نقد و اقساط واگذار کند.  در گروه خودرویی دیروز اعلام شد سایت ایران خودرو در کشور همسایه راه‌اندازی می‌شود. براساس اعلام ایران خودرو سایت تولید محصولات در جمهوری آذربایجان را با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار دستگاه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رساند.

در گروه شیمیایی دیروز تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی در مورد تصمیم‌گیری درخصوص شمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت شفاف‌سازی کرد. مجمع مقرر کرد گزارش هیات‌مدیره در ارتباط با ارزیابی توجیهی و اقتصادی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تهیه و برای اظهار نظر به بازرس محترم و همچنین اخذ مجوز افزایش سرمایه از سازمان فرابورس تهران ارائه شود. متعاقبا نسبت به دعوت مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه اقدام شود. در گروه برقی مدیریت انرژی امید تابان هور بعد از شفاف‌سازی در مورد خرید ۱۰۰ درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل بازگشایی و به صف خرید رسید. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی و ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۳۵۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۸۶میلیارد تومان رسید.