در بازار روز دوشنبه معامله‌گران به‌رغم بازگشایی نسبتا خوب بازارهای جهانی همچنان کم انگیزه ظاهر شدند که در این میان کمبود نقدینگی و همچنین ابهام در مورد نرخ ارز موجب شد تا بازار در هاله‌ای از ابهام و احتیاط قرار گیرد. در صحنه بازار جهانی معامله‌گران روز دوشنبه شاهد قیمت ۷هزار و ۸۴دلاری قیمت مس بودند. همچنین نرخ نفت برنت به ۶۵دلار و نرخ دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۵۴۵دلار و ۲هزار و ۵۶۳رقم خورده است. در این شرایط شاخص کل با افت ۱۵۲واحدی (معادل ۱۵/ ۰ درصد) به رقم ۹۸هزار و ۱۴۸واحد رسید. روز دوشنبه شاخص کل هم‌‌وزن هم با کاهش ۱۷ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۵۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.

روز دوشنبه بازار همچنان شاهد ادامه بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی بود. در این روز بند ج تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه به تصویب رسید که مربوط به نحوه تهاتر و تسویه بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد بود. بر این اساس با تصمیم نمایندگان مجلس، وزارت اقتصاد مکلف به فروش سهام کنترلی یا زیانده و دارایی‌های صندوق فولاد در سال آینده شد.در ادامه بررسی‌های مجلس از بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ نیز بند ج تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه به تصویب رسید که مربوط به نحوه تهاتر و تسویه بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد است.

طبق این بند، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است از طریق سازمان خصوصی‌سازی، آن قسمت از سهام و دارایی‌های متعلق به موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را که کنترلی بوده یا زیان‌ده و کم‌بازده هستند، طبق مقررات مربوط به قانون اصل ۴۴ به فروش برساند و منابع حاصله را در اختیار صندوق مذکور قرار دهد. همچنین دولت موظف است از منابع حاصل از واگذاری سهام و دارایی‌های مذکور و اجرای بند پ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، تعهدات مالی صندوق فولاد بابت خرید سهام غیرمدیریتی (کمتر از ۵ درصد) را که از طریق سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده یا می‌شود، تهاتر و تسویه کند. در گروه خودرویی روز دوشنبه همچنان برخی از نمادهای قطعه‌ساز با صف خرید همراه بودند. در این گروه منصور معظمی در گفت‌وگو با «ایلنا» درخصوص فعالیت بین‌المللی قطعه‌سازان و خودروسازان اظهار کرد: تاکنون در بخش قطعه‌سازی ۱۳ قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم ۶ قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شده‌اند کیفیت تولید قطعه‌سازان داخلی را ارتقا دهند، به‌طوری‌که تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بین‌المللی باشد. همچنین در گروه خودرویی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت ایران‌خودرو به منظور تامین سرمایه در گردش و خرید قطعات و مجموعه‌های مورد‌نیاز برای تولید خودرو نسبت به انتشار هفت هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه اقدام می‌کند.

مهسا رادفر، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر به «سنا» گفت: این اوراق که در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود، دوره عمر ۴ ساله داشته و مقاطع پرداخت سود آن هر ۳ ماه یک‌بار از تاریخ انتشار است.در گروه بانکی بانک صادرات سرانجام گزارش‌های ۳ماهه، ۶ ماهه و ۹ماهه را پشت سرهم اعلام کرد که این شرکت در ۳ ماه ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم، در ۶ماه ۳۹۰ و در ۹ ماهه ۵۲۵ ریال زیان محقق کرده است. هر چند شرکت در مقایسه با سال قبل زیان کمتری ساخته است، اما زیان انباشته بانک از سرمایه آن عبور کرده است.  در همین حال بانک پارسیان نیز در گزارش خود از تحقق زیان خبر داد. بر این اساس بانک پارسیان در ۳ ماه منتهی به خرداد ۹۶، مبلغ ۷۵ ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرد که ۳۴ درصد کاهش زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. در گروه پتروشیمی، خارک با تعدیل ۱۷درصدی، سود هر سهم خود را از ۳هزار و ۴۸۸ریال به ۴هزار و ۷۶ریال رساند.  در مجموع بازار روز دوشنبه بازاری ضعیف با جوی محتاطانه بود که در آن ارزش معاملات(با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۲۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۵میلیارد تومان بالغ شد.