این رشد البته مدیون معاملات مثبت در گروه‌های کالایی بود و دیگر گروه‌ها همچنان داد‌وستدهای ضعیفی را تجربه کردند. بر این اساس در برابر رشد قیمت سهام زیر‌مجموعه دو گروه پتروشیمی، معدنی- فلزی گروه‌هایی نظیر خودرو با افت قیمت مواجه شدند. در این شرایط شاخص هموزن افت ۹۱/ ۰ درصدی را ثبت کرد. امری که وضعیت ضعیف معاملات سهام در گروه‌های کوچک‌تر بازار را تایید می‌کند. دیروز معاملات مثبت در نمادهای فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد خوزستان، ملی مس، چادرملو، خدمات انفورماتیک و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر را در رشد نماگر اصلی بازار سهام به عهده داشتند.

در بازار دیروز کابل شهید قندی که سال گذشته از فسخ فروش ۷۵ میلیارد تومانی زمین و قرارداد ۲۸۴ میلیارد تومانی خبر داده بود، اقدام به تعدیل منفی ۲۱۹ درصدی کرد. شرکت کابل شهید قندی که سال گذشته از فسخ فروش زمین ۱۰ هکتاری به ارزش ۷۵ میلیارد تومان و انعقاد قرارداد ۲۸۴ میلیارد تومانی احداث مجمو‌عه گردشگری، تجاری و تفریحی با شهرداری استان یزد خبر داده بود، دیروز با توقف نماد روبه‌رو‌ شد.براساس این گزارش، «بکام» ۶۰ میلیارد تومانی پیش از این برای هر سهم سال مالی اسفند سال گذشته، ۹۸ ریال سود پیش‌بینی کرده بود اما این متغیر مهم را با‌ تعدیل منفی ۲۱۹ درصدی به ۱۱۷ ریال زیان تبدیل کرد.

در این باره زیرمجموعه وابسته به سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات توضیح داد: ۹۶ درصد از فروش پیش‌بینی شده در بودجه تحقق پیدا کرده است ولی افزایش هزینه‌های مالی نسبت به رقم مندرج در بودجه به دلایل متعددی رخ داد و موجب زیان شرکت شد. عدم امکان فروش دارایی‌های غیر‌مولد شرکت که ۱۵ فروردین به اطلاع بورس نیز رسید، عدم تسویه تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، افزایش هزینه‌های عمومی، اداری و فروش بابت بازخرید سنوات بازنشستگی زود‌هنگام نیروی انسانی از جمله دلایل افزایش هزینه‌های مالی شرکت بوده است. بنابر اعلام مدیران این شرکت، سود و زیان قطعی پس از نهایی شدن محاسبات قیمت تمام شده و تنظیم صورت‌های مالی و با ارائه به حسابرس و بازرس قانونی جهت بررسی برای بورس جهت انتشار اعلام خواهد شد. در گروه بانکی بانک گردشگری زمان برگزاری مجمع سالانه را اعلام کرد. «وگردش» ۶۰۰ میلیارد تومانی ساعت ۱۰ روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در فرودگاه امام خمینی، روبه‌رو‌ی ترمینال مسافربری جهت تصویب صورت‌های مالی به این مجمع می‌رود. بنابراین گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری با ۳/ ۶ درصد و تامین سرمایه نوین با ۵ درصد سهم در ترکیب سهامداری این بانک فرابورسی حضور دارند.

در گروه پلاستیک اعلام مزایده مجدد فروش ۱۶ هزار و ۸۳ متر زمین و ۷ هزار و ۷۶۲ متر سوله منجر به توقف کوتاه‌مدت شرکت درخشان‌ تهران‌ شد. این شرکت ۱/ ۵ میلیارد تومانی مزایده فروش سایت در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین را منتشر کرده است که نتیجه آن ۳۰ فروردین مشخص و اعلام خواهد شد.در گروه ساختمانی نیز شرکت فرابورسی سرمایه‌گذاری مسکن الوند، برنامه افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از یک محل را اعلام کرد «ثالوند» در صورت موافقت سازمان بورس، قصد دارد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی سرمایه فعلی را به ۵۰ میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت که گروه سرمایه‌گذاری مسکن سهامدار ۹/ ۸۳ درصدی آن محسوب می‌شود، با هدف اصلاح ساختار مالی صورت می‌پذیرد.

در گروه فلزی دیروز فولاد خوزستان سود خود را افزایش داد. براساس گزارش «فخوز» سود هر سهم را از ۱۰۵۳ به ۱۱۵۰ ریال رساند. در این باره فولاد خوزستان علت اصلی تعدیل سود را ناشی از افزایش حدود ۲۰۹ میلیارد تومانی درآمد فروش محصولات به‌دلیل افزایش ۷/ ۱ درصدی مقدار فروش و افزایش ۱/ ۱ درصدی متوسط نرخ فروش محصولات اعلام کرد که عمدتا به‌دلیل افزایش نرخ برابری دلار به ریال بوده است. همچنین نرخ تسعیر ارز در آخرین پیش‌بینی و بر‌اساس عملکرد ۱۱ماهه، برای اسفند ۴۴۵۰ تومان برآورد شده بود، در صورتی که این نرخ در اسفند ماه ۴۸۱۱ تومان تحقق یافته است. علاوه بر این افزایش سایر درآمد‌های عملیاتی شامل فروش اکسیژن، آب و سایر اقلام مازاد، کاهش هزینه‌های تسعیر ارز و افزایش هزینه‌های مالی پیش‌بینی نشده از دیگر دلایل رشد ۹ درصدی سود هر سهم فولاد خوزستان بود. در گروه خودرویی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سایپا از برنامه ریزی برای افزایش تولید در سال۹۷ خبر داد و گفت: سایپا در ۴ ماهه پایانی سال گذشته توانست تمام رکوردهای تولید را جابه‌جا‌ کند. بر اساس گزارش‌های اعلام شده، سایپا توانسته با تولید ماهانه ۶۷ هزار و ۹۲۸ دستگاه در دی ماه سال گذشته رکورد جدیدی ثبت کند. در این ایام رکورد بیشترین تولید هفتگی در هفته انتهایی سال با تولید ۱۹ هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو و بیشترین تولید روزانه در دو شیفت کاری با تولید ۳۱۲۵ دستگاه در روز ۱۹ دی‌ماه ۹۶ ثبت شده است.در پایان معاملات دیروز بانک صادرات با معامله ۸۴ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله ۴/ ۲۱ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۱۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۵۱میلیارد تومان بالغ شد.