در این شرایط اکثر معامله‌گران با هدف روشن شدن شرایط دست از خرید برداشتند که همین مساله باعث کاهش شدید تقاضا در بازار و متعاقب آن افت قیمت سهام شد. امری که در نهایت باعث شد شاخص کل بورس ۹/ ۰ درصد در کل هفته افت کند و بازدهی بازار در سال جاری را که در ابتدای سال جاری به نزدیک یک درصد رسیده بود صفر کند. از دیدگاه کارشناسان سیاست‌گذاری پر شتاب دولت و متناسب با شرایط هیجانی هفته گذشته در روزهای آینده تعدیل خواهد شد براساس همین دیدگاه خبرهایی نظیر پرداخت ۴۰۰ تومان یارانه به واردات دارو و مواد غذایی و یا معافیت مالیاتی صادرات- هر‌چند صادرات معاف از مالیات بوده و ابهام در این زمینه وجود دارد- نمونه‌هایی از تعدیل موضع دولت ارزیابی می‌شود. اما همچنان موضوع پیمان‌سپاری برای ارز ۴هزار و ۲۰۰تومانی می‌تواند سودآوری شرکت‌های صادر‌کننده را با کاهش محسوس مواجه کند. هرچند تجربه گذشته نشان می‌دهد شرکت‌ها راه‌هایی برای مقابله با این تصمیم در پیش خواهند گرفت. در کنار بحث شرکت‌های صادراتی مشکل شرکت‌های وارد‌کننده نظیر خودروسازان ابهام دیگری است که پیش روی بازار قرار دارد. این شرایط روز چهارشنبه نیز در بازار به چشم می‌خورد و باعث شد بازار با نگرانی شدید از محل مسائل مربوط به بحران سوریه شاهد افت شدید خرید و فروش‌ها باشد. به این ترتیب، شاخص کل با افت ۴۶۱واحدی، معادل ۴۸/ ۰ درصد به مرز ۹۶ هزار واحد نزدیک شود تا احتمال از دست رفتن این مرز در بازار به چشم بخورد. روز چهارشنبه شاخص در آستانه سه روز تعطیلی به مناسبت عید سعید مبعث به رقم ۹۶هزار و ۲۸۷واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز چهارشنبه ۱۸۶واحد (معادل ۱/ ۱ درصد) افت کرد.  نمادهای پتروشیمی خارک، هلدینگ خلیج فارس و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر را بر افت شاخص داشتند. در بازار روز چهارشنبه اعلام شد مرحله سوم خرید سهام شرکت کنتور‌سازی ایران به مدت ۴ روز کاری هفته آینده انجام می‌شود. محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به «سنا» گفت: سهامداران حقیقی که تمایل به فروش سهام دارند از یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ به مدت چهار روز کاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ درخواست خود را به ثبت برسانند.  مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این مرحله نیز سقف فروش ۳ هزار سهم است. وی قیمت خرید هر سهم را همانند مرحله قبل ۲۱ هزار و ۷۵ ریال و نوع سفارش فروش را از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی دانست.  در گروه دارویی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قول می‌دهیم با دلار ۴۲۰۰ تومانی، هیچ هزینه جدیدی به هزینه تهیه دارو در سبد خانوار‌‌ها تحمیل نشود. سعید نمکی اظهار کرد: در رابطه با داروهای تولید داخل باید گفت که معمولا اقلامی که داروهای تولید داخل را تشکیل می‌دهد، مواد اولیه است که ۳۵ تا ۴۰ درصد از قیمت تمام شده دارو را تشکیل می‌دهد و بین ۶۰ تا ۶۵ درصد، اقلام جانبی، بسته‌بندی و... هستند که در قیمت تمام‌شده‌ دارو موثرند.  نمکی اضافه کرد: ‌در ارتباط با قیمت داروهای تولید داخل، مردم مستحضر باشند که غیر از مواد اولیه، اقلام جانبی، بسته‌بندی و بقیه (در مورد دارو) ‌مدت‌ها است که از طریق ارز آزاد تهیه می‌شد که قیمت آن هم بالاتر از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای صنعت دارو بود.

حال‌ اگر قرار باشد طبق مصوبه جدید با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دلار، این اقلام تهیه ‌شود، طبیعتاً از قیمت تمام شده اقلام بسته‌بندی و مواد جانبی دارو کاسته خواهد شد.معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای مواد اولیه که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت تمام شده تولید داروی داخلی بود، اگر قرار باشد چیزی حدود ۱۰ درصد بین دلار ۳ هزار و ۷۵۰ تومانی تا دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه داشته باشیم، با کاهشی که در تهیه ارز به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به جای بالای ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مواد جانبی و بسته‌بندی دارو داشتیم، انتظار ما این است که قیمت تمام شده داروی داخلی افزایشی نخواهد داشت.نمکی درباره داروهای وارداتی نیز توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای کمک و یارانه ‌تهیه داروهای وارداتی اساسی، داروهای بیماران خاص و داروهای حیاتی، (نه داروهای غیراساسی) درنظر گرفته است که امسال هم با تصمیم جدید، ارقام بیشتری به این داروها تخصیص می‌دهیم.

در گروه معدنی، قیمت سنگ‌آهن وارداتی در چین به لطف افزایش خرید‌ها بالا رفت. آخرین قیمت با حدود ۲ دلار رشد ۸۵/ ۶۵ دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر چین ثبت شد. به گزارش پلاتز، با توجه به اینکه محدودیت‌های کاهش تولید اغلب مناطق در چین رفع شده تولید فولاد رو به رشد است و تقاضای سنگ‌آهن رو‌به بالاست. مدتی بود مصرف‌کننده‌های نهایی عقب نشسته بودند از این رو افزایش تقاضا طبیعی است و برای مدتی به بازار این ماده اولیه کمک می‌کند.در گروه خودرویی، شرکت بورسی آهنگری تراکتورسازی ایران مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را از سازمان بورس گرفت. بر این اساس، تامین مالی«خاهن» از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با ۲ هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش صورت می‌گیرد.

در گروه لیزینگی، شرکت فرابورسی لیزینگ رازی با اعلام افزایش سرمایه ۳۵۵ درصدی همگام با تداوم رشد، هزار تومانی شد. تامین مالی ۸/ ۷ میلیارد تومانی«ولراز» از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای توسعه فعالیت شرکت صورت می‌گیرد.در گروه بیمه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۳/ ۱۳ سهام بیمه دانا و حق تقدم متعلق به آن را برای فروش آگهی کرده است براساس اعلام این بلوک نهم اردیبهشت ماه با نرخ پایه ۳هزار و ۸۸۳ریال راهی تابلو می‌شود.در گروه فلزی فولاد خوزستان روز چهارشنبه ۱۰ هزار تن تختال C با قیمت پایه ۲۳ هزار و ۲۵۹ ریال به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد، این محصول دارای تقاضایی حدود ۴ برابر عرضه بود. که در نهایت با توجه به افزایش عرضه توسط فولاد خوزستان بیست هزار تن از این محصول با میانگین قیمت ۲۳ هزار و ۸۶۴‌ریال به ازای هر کیلو (۶/ ۲ درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری ضعیف و ناامیدکننده بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۰۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۰۵میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات به ۹۵۹میلیارد‌تومان رسید.