رئیس اداره روابط عمومی «سپ» در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از تلاش برای رفع این موضوع و آماده‌سازی مجدد سهم و قیمت‌گذاری آن برای عرضه در بازار سهام خبر داد. محمد اروجلو، رئیس اداره روابط‌عمومی «سپ» به ارائه توضیحات تکمیلی در این راستا پرداخت و گفت: قرار بود ۲۸ اسفند سال ۹۶ شاهد عرضه ۱۰ درصدی سهام پرداخت الکترونیک سامان‌کیش در بورس باشیم، اما عرضه مزبور بنا به مسائلی که در زمینه قیمت‌گذاری سهم و اختلاف‌نظر با سازمان بورس برای ارزش‌گذاری سهم رخ داد، به تعویق اقتاد.

وی در ادامه افزود: در‌حال حاضر مشغول صحبت با مسوولان مربوطه هستیم و با پیشرفت‌هایی نیز مواجه شده‌ایم. اروجلو در ادامه با اشاره به فرآیند مهم و حساس قیمت‌گذاری سهام به‌خصوص در عرضه‌های اولیه، گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه سال گذشته نیز چندین مورد ابهام درخصوص عرضه‌های اولیه رخ داد که حساسیت مدیران سازمان بورس در عرضه‌های اولیه را افزایش داد. وی در ادامه افزود: به این ترتیب سخت‌گیری‌های بیشتری برای رفع هرگونه ابهامی صورت گرفته تا عرضه‌های اولیه نه‌تنها از شفافیت بالایی برخوردار باشند، بلکه قیمت‌ها هم کاملا منصفانه باشد. به‌طوری‌که قیمت‌گذاری به‌گونه‌ای باشد تا نه‌تنها بیش از اندازه بالا نباشد، بلکه دارایی مردم در خرید سهام در جریان عرضه‌های اولیه با ریسک خاصی مواجه نشود.

اروجلو در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا اختلاف‌نظر درخصوص قیمت‌گذاری سهام «سپ» وجود داشت و ما در تلاش برای رفع این موضوع و قیمت‌گذاری مجدد سهم هستیم. به محض آن‌که به نقطه مشترکی در قیمت‌گذاری دست یابیم و نرخ معینی برای آن تعیین شود، اقدام به عرضه سهم در بورس خواهیم کرد. رئیس اداره روابط عمومی «سپ» در ادامه به قیمت‌گذاری جدید برای عرضه اولیه اشاره کرد و گفت: به این ترتیب تلاش داریم تا قیمت جدید برای عرضه اولیه هم مورد تایید سازمان بورس و هم مناسب برای مدیران شرکت باشد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن هستیم تا عرضه اولیه سهام ما در ماه آینده (اردیبهشت) انجام شود. اروجلو در ادامه با اظهار این مطلب که تمام گزارش‌های مالی شرکت روی سایت اطلاع‌رسانی کدال قرارگرفته، گفت: تمامی گزارش‌های مورد نظر منتشر شده و تنها در انتظار دریافت مجوز، نامه و انتشار اطلاعیه از بورس برای عرضه سهام هستیم.